Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Μπισκότα με αμύγδαλα και άρωμα βανίλιας

Το Σάββατο ήταν αφιερωμένο στην κουζίνα! Είχα πολύ καιρό να φτιάξω κάτι γλυκό, για την ακρίβεια, από τα γενέθλια του Ανδρέα. Και επειδή το σαββατιάτικο πρωινό ήταν λίγο μουντό και γκρίζο, ήταν ιδανικό για ψησίματα (κι ας βγήκε ο ήλιος αργότερα).
Φτιάξαμε διάφορα, αλλά θα σας δείξω μόνο τα μπισκότα - για την ώρα. Ναι ναι μπισκότα! Ε, γιορτές πλησιάζουν και είπα ν' αρχίσω την εξάσκηση. Ξεκίνησα λοιπόν με κάτι εύκολο.
Τραγανά μπισκότα φτιαγμένα με αμύγδαλα και άρωμα βανίλιας.

Υλικά για περίπου 60 μικρά κομμάτια:
260 γρ αλεύρι
100 γρ ζάχαρη άχνη
100 γρ αμύγδαλα αλεσμένα
250 γρ κρύο βούτυρο
σπόρους μιας βανίλιας ή 2-3 σταγόνες εκχύλισμα βανίλιας
μία πρέζα αλάτι

Εκτέλεση:
Κοσκινίζουμε σε ένα μπολ το αλεύρι και τη ζάχαρη άχνη. Προσθέτουμε τα αμύγδαλα και ανακατεύουμε. Κόβουμε το κρύο βούτυρο σε κομματάκια και το ρίχνουμε στις σκόνες, μαζί με τη βανίλια και το αλάτι. Ζυμώνουμε καλά το μείγμα - εγώ προτιμώ να το κάνω με τα χέρια - μέχρι να δημιουργηθεί ένα ζυμάρι. Το τυλίγουμε σε μεμβράνη και το αφήνουμε για μία ώρα στο ψυγείο.
Κόβουμε κάθε φορά ένα μέρος του ζυμαριού, ώστε να το δουλέψουμε και αφήνουμε το υπόλοιπο στο ψυγείο. 
Η διαδικασία γνωστή: αλευρώνουμε την επιφάνεια που θα δουλέψουμε το ζυμάρι και το απλώνουμε με τον πλάστη, τόσο ώστε να έχει πάχος 5 mm περίπου. Με τα κουπ πατ το κόβουμε σε σχήματα. 
Ψήνουμε τα μπισκότα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς (αντίσταση) για περίπου 11-12 λεπτά. Να μην γίνουν πολύ σκούρα.


Από 'κει και πέρα, ισχύει το: περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. 
Σας αρέσουν σκέτα; Με μαρμελάδα; Με πραλίνα; Βουτηγμένα σε λευκή ή μαύρη κουβερτούρα;
Εγώ άφησα κάποια σκέτα και τα υπόλοιπα, που ήταν σε σχήμα χιονονιφάδας, τα άλειψα με μαρμελάδα ή με nutella και τα "έκλεισα" ανά δύο,  σαν πτι φουρ. 


Οι δύο μικροί και πιστοί μου δοκιμαστές πάντως, έμειναν ευχαριστημένοι. Ειδικά ο Φαίδωνας, που καταβρόχθισε αρκετά. Ε, ο Ορφέας ξέρετε τώρα... είναι λίγο δύσκολος. Ευτυχώς που δεν ήταν κριτής στο MasterChef!


Σιγά σιγά βγαίνουν τα βάζα από τα ντουλάπια και παίρνουν τη θέση τους στον πάγκο της κουζίνας. Σε λίγο καιρό θα γεμίσουν όλα με μπισκότα. Έχω άγριες διαθέσεις φέτος, να δω αν θα καταφέρω να φτιάξω όλα όσα έχω στο μυαλό μου... Ειλικρινά δεν το νομίζω, αλλά δεν πειράζει!


Σας εύχομαι και πάλι καλή εβδομάδα - μα πως περνούν έτσι γρήγορα...!
Τα φιλιά μου

Litsa

Επισκεφθείτε το "Home" στο facebook 

20 σχόλια:

  1. Αχ,βρε Λιτσάκι,τι μου κάνεις!!!!
    Γέμισε το πληκτρολόγια σάλια....
    Αδυναμία κι η βανίλια κι οι ξηροί καρποί στα μπισκότα....
    Μόλις δομιμάσω τη συνταγή,θα σου πω κι εντυπώσεις γευστικές!
    Στις λιγουρευτικές παίρνεις ΑΡΙΣΤΑΑΑΑΑ!!!!!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφα! Πάντα έτσι όμορφα να περνάτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα γλυκατζού! Τα λιγουρεύομαι ήδη να σου πω! Αλλά κρατιέμαι! Έφτιαξα μάφινς, αν αρχίσω και τα μπισκότα..πάει..θα κάνω εγώ τον Άγιο Βασίλη φέτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέροχα τα μπισκότα! Μου έδωσε πολύ ωραία ιδέα να τα προσφέρω σε φίλους έτσι με τα βάζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. θα τα δοκιμασω γιατι φαινονται πολυ ευκολα και νοστιμα!!αυτη η σφραγιδα με ξετρελανε,απο που την πηρες;;;Καλη βδομαδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι την πήρα από το Tiger. Είχε και άλλα σχέδια. Κοστίζει 4 ευρώ.

      Διαγραφή
    2. ευχαριστω Λιτσα,τι τελεια πραγματακια εχει αυτο το ,αγαζι,δεν το ηξερα,θα το επισκεφτω!!Καλημερα

      Διαγραφή
  6. Μου φαίνεται θ' αρχίσω να γράφω τις συνταγές σου σε ξεχωριστό βιβλιαράκι " Litsa's recipes". Τέλεια φαίνονται και θα είναι! Είμαι σίγουρη! Και με το αμύγδαλο, full στο ασβέστιο, που εμείς ειδικά το έχουμε πολύ ανάγκη, θα τα λατρέψουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αυτή τη σφραγίδα την πήρα κι εγώ!! χεχε.. Τα μπισκοτάκια φαίνονται εύκολα και νόστιμα!! πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημερα Λιτσα μου! Περιμενω παλι και φετος να μεγαλουργησεις στην κουζινα!!!
    Δεν σου κρυβω οτι θα θελα να ειχα ενα μπισκοτακι σου τωρα με τον καφε μου. Σαν να τα μυριζω κιολας! Αχ!
    Στελνω την καλημερα μου και τα φιλια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Ευαγγελία μου καλησπέρα!
      Αν είναι σε καλά κλεισμένο μεταλλικό κουτί ή βάζο, κρατάνε πάνω από μια βδομάδα.

      Διαγραφή
  10. Τέλεια τα μπισκότα κρατάω την συνταγή! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλησπερα!!πολυ ωραια σφραγιδα!!απο που την πηρατε???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρομίνα, την αγόρασα από το κατάστημα Tiger, στη Θεσσαλονίκη.

      Διαγραφή
    2. αααχ,σε ευχαριστω παρα πολυ!!επισης να σου πω οτι εχεις μια πολυ ωραια σελιδα...συνεχισε να μας ανοιγεις την ορεξη και την διαθεση για διακοσμηση!!!

      Διαγραφή
  12. ευκολη συνταγη!και θα πρεπει να ειναι νοστιμοτατα!ευχομαι να προλαβεις οσα σχεδιαζεις και ονειρευεσαι!καλες δημιουργιεεες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ωραία συνταγή για μπισκοτάκια! Την έχεις δοκιμάσει σε μηχανή μια μπισκότα (τύπου κορνέ); Γιατί έχω λίγες μέρες που αγόρασα μια και θέλω μια ωραία συνταγή για να την δοκιμάσω...
    Την καλησπέρα μου και καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!