Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Macarons!

Τα macarons, πέρα από νόστιμα, είναι εδώ και έναν χρόνο μια γλυκιά πρόκληση για μένα. 
Τα δοκίμασα για πρώτη φορά πέρυσι, τέτοια εποχή, όταν μου τα έφερε σε ένα μικρό κουτάκι ο Ανδρέας. Από το Παρίσι με αγάπη, κατευθείαν στα χεράκια μου.
Δεν τα δοκίμασα αμέσως, όχι. Τα έπιασα, τα μύρισα, τα επεξεργάστηκα και αναρωτιόμουν γιατί γίνεται τόσος λόγος τελευταία γι αυτό το περιβόητο γλύκισμα. Δοκίμασα... και τελικά κατάλαβα! Δεν υπάρχουν λόγια να σας περιγράψω την νοστιμιά τους!
Άκουγα ότι είναι δύσκολο να τα φτιάξει κανείς και όσοι αγαπούν να κάνουν γλυκά, γνωρίζουν καλά τι εννοώ. 
Δοκίμασα τέσσερις φορές να ψήσω macarons. Οι πρώτες δύο ήταν σκέτη αποτυχία, αλλά αντί να απογοητευτώ... μουλάρωσα!
Η τρίτη ήταν... καλούτσικη. Τουλάχιστον κατάφερα να τα βάλω στο φούρνο, αλλά το τελικό τους σχήμα ήταν... αστείο. Χώρια που ήταν πολύ μαλακά και όχι τραγανά...
Την τέταρτη φορά όμως... τα κατάφερα! Γιατί; Δεν ξέρω... Ίσως επειδή ο Ανδρέας έλειπε με τα παιδιά και αφιέρωσα όλη μου την προσοχή εκεί. Συνήθως βλέπετε έχω τον Ορφέα να κρέμεται από το μπατζάκι μου... Γελάτε;
Ίσως επειδή δοκίμασα να τα φτιάξω με άλλη συνταγή, την οποία βρήκα σε ένα ξένο βιβλίο μαγειρικής και δεν είναι καθόλου δύσκολη.

Για περίπου 40 έτοιμα macarons θα χρειαστείτε:

Υλικά:
200 γρ ζάχαρη άχνη κοσκινισμένη
200 γρ πολύ καλά αλεσμένα αμύγδαλα (σαν σκόνη)
200 γρ ζάχαρη
80 ml νερό
160 γρ ασπράδι (περίπου από 4 μεγάλα αυγά)
χρώμα ζαχαροπλαστικής (προαιρετικό)

Εκτέλεση:
Αναμειγνύουμε καλά σε ένα μπολ την άχνη με τα αμύγδαλα.
Σε ένα κατσαρολάκι βράζουμε  το νερό με τη ζάχαρη. Αν έχετε θερμόμετρο, τότε η θερμοκρασία του σιροπιού δεν πρέπει να ξεπεράσει τους 110 βαθμούς Κελσίου. Αν δεν έχετε, αφήνετε το σιρόπι να βράσει για περίπου 4 λεπτά (από τη στιγμή βράσης).
Στο μεταξύ χτυπάμε στο μίξερ τα μισά ασπράδια (80 γρ) σε μαρέγκα κι όταν είναι έτοιμο το σιρόπι (δεν αφήνουμε να κρυώσει), χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ και το προσθέτουμε πολύ σιγά στην μαρέγκα, με συνεχόμενη ροή. Εξακολουθούμε να χτυπάμε σε χαμηλή ταχύτητα, μέχρι να κρυώσει το μείγμα.
Ρίχνουμε τα υπόλοιπα ασπράδια στο μπολ με την άχνη και τα αμύγδαλα και ανακατεύουμε πολύ καλά. Προσθέτουμε και το χρώμα ζαχαροπλαστικής (εγώ έριξα λίγο κόκκινο).
Ρίχνουμε σταδιακά την μαρέγκα στην αμυγδαλόπαστα, ανακατεύοντας απαλά με μια σπάτουλα.
Στο τέλος το μείγμα θα πρέπει να είναι σχετικά λείο και όχι πολύ πεικτό.
Καλύπτουμε τις λαμαρίνες με αντικολλητικό χαρτί και με το κορνέ (με ίσια μύτη) δημιουργούμε όσο το δυνατόν ισομεγέθη (περίπου 2 εκ διάμετρο) macarons - περίπου 3ο σε κάθε λαμαρίνα.
Τα αφήνουμε για μισή ώρα σε θερμοκρασία δωματίου να "ξεραθούν" - σημαντική διαδικασία για να έχουν ωραίο σχήμα!
Έπειτα τα τοποθετούμε στο μεσαίο επίπεδο του προθερμασμένου φούρνου και τα ψήνουμε τους 145 βαθμούς (αντίσταση) για 13-15 λεπτά.
Τα αφήνουμε να κρυώσουν.

Άψητα                                                           Ψημένα  -  Η ανάποδη πλευρά τους

Γέμιση:
140 γρ κουβερτούρα
80 γρ βούτυρο
1 κουταλάκι τσαγιού μέλι
Λιώνουμε την κουβερτούρα σε μπεν μαρί.
Χτυπάμε καλά το βούτυρο και προσθέτουμε σε αυτό το μέλι και την κουβερτούρα, ανακατεύοντας.
Αφήνουμε το μείγμα λιγάκι να κρυώσει και γεμίζουμε (με τη βοήθεια του κορνέ) τα macarons. 


Tip:
Το χρώμα ζαχαροπλαστικής καλό θα ήταν να είναι σε μορφή σκόνης και όχι υγρό!! 
Αν θέλετε να έχουν έντονο χρώμα, θα πρέπει να ρίξετε αρκετή σκόνη. Εγώ δεν έριξα πολλή κι ενώ το μείγμα μου ήταν ροζ, όταν ψήθηκε έγινε κρεμ.


Καλή επιτυχία (ούτε εξετάσεις να δίναμε...) και καλή απόλαυση!
Α! Κι αν δεν πετύχουν, μην τα παρατάτε ε;
Τα φιλιά μου!
Litsa


Επισκεφθείτε το "HOME" στο FACEBOOK


34 σχόλια:

  1. Καλημέρα Λιτσάκι! Όνειρο έγιναν, σαν από ζαχαροπλαστείο !! Καλά εγώ άμα πιάσω να τα κάνω, θα πετάξω πολλές παρτίδες και τα λυπάμαι τα καημένα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ! τι μου κανεις πρωι πρωι!
    Φανταστικα εγιναν! Τυφλα να 'χουν του ζαχαροπλαστειου!
    Με εβαλες σε σκεψη, με ξεσηκωνεις.......σκεφτομαι να το τολμησω. Και πως σε καταλαβαινω σε αυτο που λες με τον Ορφεα μες τα ποδια σου......το ζω εις διπλουν μη σου πω και τριπλουν, γιατι και ο μεγαλος οποτε με δει στην κουζινα ερχεται να δει, να δοκιμασει, να με βοηθησει ταχα μου δηθεν. Ασε....
    Αχ, να μην ειμαστε κοντα να πεταχτω να δοκιμασω ενα, τωρα που πινω τον καφε μου.
    Οπως και να 'χει παντως συνεχισε να μας βαζεις ιδεες.....
    Καλη και γλυκια μερα Λιτσα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δείχνουν πραγματικά υπέροχα! Λες και τα έχει φτιάξει επαγγελματίας ζαχαροπλάστης! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!!Το αποτέλεσμα δικαιώνει την προσπάθεια!Φαίνονται τόσοοοοοοο νόστιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχ τι ωραία!! με ξεσήκωσες.. μου αρέσει η ζαχαροπλαστική.. είναι κάτι με την ακρίβεια της διαδικασίας που μου ταιριάζει!! ωραία συνταγή και πολύ όμορφες φωτογραφίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πωπω ακομα και μεσα απο την οθονη φαινονται τοσο λαχταριστα και λιμπιστά! και να φανταστεις οτι ειμαι του αλμυρου και οχι του γλυκου!!! γιαμι γιαμι!!
    γεια στα χερακια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω για τις προηγούμενες φορές, αλλά πιστεύω πως αυτή τη φορά όχι απλά τα κατάφερες, αλλά του έδωσε ςκαι κατάλαβε! χαχαχα Είναι πραγματικά τέλεια σε εμφάνιση όπως πιστέυω θα είναι και σε γεύση! Μπράβο σου! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καταπληκτικα, στο εγραψα και στην προηγουμενη αναρτηση :)
    Την περιμενα τη συνατγη, ηξερα οτι θα μας σκεφτεις και θα την μοιραστεις μαζι μας :)
    Λεω να το τολμησω κι εγω, αλλα σκεφτομαι πως θα γινει να μην εχω κι εγω ενα μπαρμπαδελακι στο μπατζακι μου :):):):)
    Καλημερα Λιτσα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ τέτοια...αλλά φαίνονται πολύ νόστιμα και εύκολη η συνταγή τους! Είναι μαλακά ή σκληρά σαν μπισκότα; πάντως θα τα κάνω και αυτά σύντομα...
    φιλιά!! Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα :) Όντως γίνεται πολύς ντόρος τώρα τελευταία για αυτά τα γλυκάκια. Ήταν μία από τις δύο επιλογές μου για τη βάπτιση της Δάειρας, για το κέρασμα έξω από την εκκλησία. Αλλά τελικά προτίμησα τα μπισκοτάκια, όχι τίποτα άλλο, απλά επειδή ήθελα να τα "δέσω" με το concept της βάπτισης (τα μπισκοτάκια ήταν μεγάλα αστέρια και μεγάλες πεταλούδες, στα χρώματα της βάπτισης - ροζ, φούξια, λευκό και λαχανί)
    Όσο για τα Macarons, επειδή τα είχα βάλει από τότε στο μάτι, με την συνταγή σου θα μπω στον πειρασμό να τα φτιάξω :)
    Thanks for sharing!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ...σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου μου...

    Λίτσα, να σε ρωτήσω κάτι. Χρώμα ζαχαροπλαστικής καθώς και διάφορα ζαχαροπλαστικά accessories (για στολισμό) που μπορώ να βρω; Θυμάμαι που μας είχες δείξει το ντουλάπι της κουζίνας σου με όλα αυτά τα καλούδια. Τα αγοράζεις μέσω internet; Έχεις κάποιο συγκεκριμένο online shop να μου προτείνεις;
    Σε ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μπράβο βρε Λιτσάκι! Junior Παρλιάρος έχεις εξελιχθεί! Να σου πω..κι εγώ τα φοβάμαι λίγο! Λες να προσπαθήσω;
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπράβο βρε κοριτσάκι...μα τι χρυσοχέρα. Ή συνταγή φαίνεται σχετικά βατή...να το πιο έτσι.Αλλά όπως ξέρεις δεν θα το τολμήσω.Φτάνεις ένας ζαχαροπλάστης στην οικογένεια....Συγχαρητήρια λοιπόν και την άλλη φορά εύχομαι να δοκιμάσω και κανένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!!!!ΜΑ ΤΙ ΓΛΥΚΙΑ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΕΤΕΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!!!!!!!!!!!!ΤΑ ΠΕΡΝΩ ΟΛΑ ΚΑΙ ΦΕΥΓΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1ΑΧ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εύγε Λίτσα, ευχαριστούμε για τη συνταγή. Πρέπει να πάρω κορνέ η αδικαιολόγητη, να μην έχω ένα κορνέ! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. δεν έχω δοκιμάσει ακόμα αλλά θέλω να τα προσπαθήσω!! για να δούμε!! Τα δικά σου πάντως Λίτσα μου έγιναν φοβερά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τέλεια....! Λίτσα πως μας ξεσηκώνεις έτσι; Προχθές δοκίμασα να φτιάξω σου. Με άσχημα αποτελέσματα όμως... Θα δοκιμάσω τα macarons σου τώρα.... Φιλιά γλυκά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τι καλά! Πέρσυ τα Παρισινά φέτος τα δικά σου!
    Αυτό με το χρώμα ζαχαροπλαστικής που αλλιώς είναι όταν είναι άψητο και διαφορετικό όταν ψήνεται το γλυκό το έπαθα και εγώ με κάτι μπισκότα. Θέλει όντως μεγαλύτερη ποσότητα.

    Και του χρόνου με υγεία, χρυσοχέρα Λίτσα. Είσαι από τις λίγες που τόλμησαν τα δύσκολα και απρόσιτα macarons!!

    Τα συγχαρητήριά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα Λίτσα!
    Λοιπόν την ίδια άρνηση έχω πάθει κι εγώ με τα macaron, δεν τα έχω δοκιμάσει μέχρι σήμερα και αναρωτιέμαι αν όντως είναι τόσο καλά όσο λένε όλοι όσοι τα έχουν δοκιμάσει!
    Οι φωτογραφίες σου μιλάνε ξεκάθαρα! Έγιναν απίθανα και νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να τα δοκιμάσω! Οι δε οδηγίες σου σούπερ αναλυτικές, κάνουν τη διαδικασία να μοιάζει παιχνιδάκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Με έχεις αφήσει άφωνη Λιτσάκι.Ειλικρινά δεν έχω λόγια ....Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κοίτα να δεις που με έκανες να τα αγαπήσω και να θέλω να τα φτιάξω...αυτό κι αν είναι κατόρθωμα μια και δεν είμαι και πολύ των γλυκών...
    Η συνταγή φαίνεται εύκολη...θα δείξει...θα τα φτιάξω σύντομα ελπίζω...κι ελπίζω να μοιάζουν έστω και λίγο με τα δικά σου!!
    Σε ευχαριστώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Έχω κι εγώ προσπαθήσει να κάνω macaron με το ίδιο πρόβλημα στο χρώμα. Τώρα που τα είδα σε εσένα και τα θυμήθηκα θα το ξαναπροσπαθήσω.

    Πολλά πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ευχαριστουμε για τη συντγη θα προσπαθησω να τα φτιαξω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. άλλη χάρη έχει να τα φτιάχνεις μόνη σου είναι η αλήθεια!
    και αν πετύχουν κιόλας το απολαμβάνεις πιο πολύ!
    η συνταγή είναι πολύ κατανοητή!
    ίσως κάποια στιγμή την δοκιμάσω!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Είναι το αγαπημένο μου γλυκό! Τα τρώω σαν τρελή! Σταματημό δεν έχω! Βέβαια μέχρι τώρα τα παίρνω πάντα έτοιμα και η αλήθεια είναι ότι δεν τα έχω δει με σοκολατένια γέμιση, συνήθως τα έχω φάει μόνο σε βανίλια. Λοιπόν με έπεισες... θα δοκιμάσω να τα φτιάξω και μόνη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μπράβο Λιτσάκι μου! Φαίνονται σαν αγοραστά στη φωτογραφία! Η αλήθεια είναι πως δεν το έχω δοκιμάσει αυτό το γλυκάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δηλαδή λες εγώ η άσχετη από γλυκά να τα καταφέρω με την πρώτη με αυτή την "εύκολη" συνταγή! Θα το σκεφτώ και θα το επιχειρήσω κάποια στιγμή
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Δε φαντάζεσαι πόσο καιρό θέλω να τα φτιάξω. Σου πέτυχαν με την πρώτη; Γιατι έχω ακούσει οτι είναι δύσκολα. Και οι περισσότερες συνταγές θέλουν αλεύρι αμυγδάλου και όχι αλεσμένα αμύγδαλα, κάτι που δέν έχουμε εδώ και είχα αποθαρρυνθεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. κι είναι τρελό απωθημένο! εισαι πειρασμός αλλα γλυκός! θα τα κάνω και θα έρθω με φωτό!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είδες τελικά που το πείσμα μας κάνει καλύτερες? Ευτυχώς που μουλάρωσες και έφτιαξες αυτά τα έργα τέχνης! Είναι πραγματικά γαργαλιστικά και με φωνάζουν να τα φτιάξω. Τα υλικά είναι απλά, δεν ήξερα ότι θέλει τόσο λίγα. Η διαδικασία είναι λίγο μπελαλίδικη αλλά το καλό πράγμα αργεί που λένε.
    Πάντως αν αποτύχουμε 1-2 φορές δεν πειράζει έτσι? Εσένα σου βγήκε σε καλό:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Κοριτσάκι μου, ειλικρινά δείχνουν macarons ζαχαροπλαστείου! Την θυμάμαι την άναρτηση την περισνή το περίμενα ότι θα τα φτιάξεις. Πραγματικά είναι τέλεια και ξέρεις τι λένε, αυτο είναι το τεστ του καλού ζαχαροπλάστη. Το Macaron.
    φιλάκια πολλά, καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πολύ όμορφα! Δεν έχω προσπαθήσει να τα φτιάξω, τα φοβάμαι λίγο!
    Πολύ ωραίο το blog σου, χάρηκα που σε βρήκα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

    τέλειωσε και η Β κλήρωαη του stars and icicles πέρασε να πάρεις το βραβείο συμμετοχής σου περιμένω στο katitimou@gmail.com την διεύθυνση σου για να σου στέιλω ένα συμβολικό δωράκι και μην ξεχνας το πανηγύρι συνεχίζεται

    ΣΕ ΦΙΛΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!