Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Τα φετινά Χριστούγεννα...

Φέτος τα Χριστούγεννα είναι τόσο διαφορετικά...
Δίχως πολλές βόλτες στην αγορά, δίχως κανένα απολύτως καταναλωτικό "όργιο", δίχως αναμμένα καλοριφέρ, δίχως μεγάλα και εντυπωσιακά δώρα, δίχως εξόδους σε όμορφες καφετέριες και εστιατόρια, δίχως σινεμά...
Μα είναι γεμάτα με βόλτες στην ελληνική φύση, με δυνατή φωτιά στο τζάκι, με την μυρωδιά του καμμένου ξύλου να πλανάται σε όλη μας γειτονιά, με πολλά χειροποίητα δώρα, φτιαγμένα με αγάπη, με υπέροχους καφέδες και ζεστές σοκολάτες και τσάι, φτιαγμένα από τα χεράκια μας, με πολλά γλυκά που μοιράζονται σε όλους, με πολύ παιχνίδι και μουσική και ωραίες ταινίες που βλέπουμε από τον καναπέ μας, αγκαλιά με μια γαβάθα ποπ κορν... 
Και ξέρετε κάτι; Είναι πιο αγαπησιάρικα αυτά τα Χριστούγεννα, πιο φιλικά, πιο οικεία. Όπως τότε... Που χτυπούσαν την πόρτα του συνανθρώπου τους να του χαρίσουν ένα βάζο με γλυκό, ή λίγο φαγητό αν το είχε ανάγκη. Που του προσφέρανε ρούχα και παιχνίδια για τα παιδιά του. Μανταρίνια, καρύδια και λίγη σοκολάτα.
Έτσι και τώρα... Φέτος η ανάγκη για προσφορά είναι πιο δυνατή από κάθε άλλη φορά. Και παρόλο που φέτος κάθε μήνας βγαίνει πιο ζόρικα από ποτέ, παρόλο που οι στιγμές πανικού είναι περισσότερες από ποτέ, υπάρχει μια έντονη δραστηριότητα για την ευημερία του συνανθρώπου! 
Φέτος δεν κλείνουμε τα μάτια και τ' αυτιά μας σε δύσκολες εικόνες και ειδήσεις, γιατί αν είναι δύσκολο για εμάς που το βλέπουμε, είναι σίγουρα τραγικό γι αυτούς που το ζούνε...
Φέτος ναι, πείτε με ονειροπαρμένη και ρομαντική, αλλά έχω την αίσθηση ότι γίναμε καλύτεροι, ότι κάναμε ένα βήμα μπροστά. Ότι το "εγώ και οι άλλοι" γίνεται ολοένα και περισσότερο "εμείς".

Μα φέτος, σε λίγες μόνο μέρες, λέγεται ότι έρχεται και το τέλος του κόσμου και ο Ηλίας Μαμαλάκης μας ζητάει: 
"Θέλω να κάνετε μια ενδοσκόπηση, να κλείσετε τα μάτια σας και να σκεφτείτε τι πραγματικά σας λείπει από αυτή τη ζωή και να το ζητήσετε".
Και φυσικά οι πρώτες απαντήσεις δόθηκαν, όπως αυτή και αυτή κι αν έπρεπε ν' απαντήσω κι εγώ, σίγουρα δεν θα ζητούσα κάτι πέρα από τα τετριμμένα. Κι επειδή μου λείπουν "κομμάτια" του παρελθόντος, θα θελα να βρεθώ στα σπίτια που κατά καιρούς ζήσαμε με τους γονείς μας, να τα δω ξανά από μέσα, να θυμηθώ τις αγαπημένες μου γωνιές και μυρωδιές. Να βρεθώ στην γειτονιά που έπαιζα ώρες ασταμάτητες με τους παιδικούς μου φίλους και να ξανανιώσω εκείνη την ξεγνοιασιά. Να επιστρέψω για μια στιγμή στα φοιτητικά μου χρόνια στην Κομοτηνή με όλους όσους ήταν εκεί, μαζί μου. 
Κι έπειτα θα θελα να επιστρέψω στο παρόν μου, που αγαπώ πολύ, να το ζήσω με τα αγόρια μου και τον άντρα μου, με όλους αυτούς που αγαπώ, τους φίλους και συγγενείς, να γελάσω και να γλεντήσω μαζί τους μέχρι το τέλος, ως την ώρα της καταστροφής. 
Μαζί με τους τρεις άντρες της ζωής μου.

Αυτά τα Χριστούγεννα λοιπόν, είναι των αναμνήσεων...
Θυμόμαστε αρώματα και γεύσεις, μουσικές και ιστορίες των παιδικών μας χρόνων και τις μεταφέρουμε στα παιδιά, για να θυμούνται κι αυτά με τη σειρά τους και χαμογελάμε συχνότερα!
Χορεύουμε πολύ και χοροπηδάμε, ακούμε δυνατά χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα, τραγουδάμε, φωνάζουμε, μαλώνουμε για να εκτονωθούμε(!!), διαβάζουμε πολλά παραμύθια, κάθε εβδομάδα κι ένα καινούριο που φέρνει ο Φαίδωνας από τη σχολική βιβλιοθήκη, παίζουμε - ακόμη και με τα μανταλάκια (ξέρετε τι ωραία αεροπλάνα μπορεί να φτιάξει κανείς με μανταλάκια;), μαζευόμαστε γύρω από τη φωτιά και ψήνουμε κάστανα και πίνουμε γάλα και καφέ και τσάι, απολαμβάνουμε να χαζεύουμε τη βροχή μέσα από τα παράθυρα... και και και.
Πράγματα απλά, καθημερινά, ανεκτίμητα.


Αναπόσπαστο κομμάτι των αναμνήσεών μου, είναι το μικρό "καρουζέλ" με τα αγγελάκια, τα οποία γυρίζουν με το άναμμα των κεριών. Δεν έλειπε ποτέ από τον χριστουγεννιάτικο στολισμό της μαμάς μου και τώρα πια δεν λείπει και από τον δικό μου! Αυτό το ανεπαίσθητο "ντιν ντιν ντιν" που ακούγεται όταν γυρίζει, με γυρίζει μαζί του πολλά χρόνια πίσω και έχει ήδη κινήσει το ενδιαφέρον των αγοριών...



Και φυσικά ψήνουμε πολλά γλυκά, για να μυρίσει το σπίτι γιορτινά, να μυρίσει μπισκότα, κέικ, πορτοκάλι, μήλο, μέλι και κανέλα.



Όμως, επειδή το τέλος του κόσμου μάλλον αργεί, θα θυμηθώ της εξής φράση:
"απλά κλείσε τα μάτια και σκέψου, τι είναι αυτό που θα τολμούσες να κάνεις, μόνο εάν ήξερες εξ αρχής ότι θα έχει το επιθυμητό για εσένα αποτέλεσμα; Ε, τώρα άνοιξε τα μάτια σου και κάν' το!!"


Η πρώτη γουλιά για εσάς!
Καλή εβδομάδα φίλοι μου!

Υ.Γ. με αφορμή την αναφορά στον Ηλία Μαμαλάκη, δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στο υπέροχο κείμενο που είχε γράψει μετά το χαμό της γυναίκας του και το οποίο με είχε συγκινήσει πολύ. Ακόμη το διαβάζω που και που...

Litsa

Επισκεφθείτε το "Home" στο facebook http://www.facebook.com/pages/Home-is-where-your-story-begins/225452127497286

33 σχόλια:

  1. Υπέροχη ανάρτηση.Από τις πιο όμορφες σου!!!Τέλειες εικόνες.Τέλειες σκέψεις.Απλότητα.Ανοιχτά σπίτια κι ανοιχτές καρδιές. Τα μικρά τόσο χαρούμενα στις εικόνες και το σπίτι τόσο ονειρικό!! Τι κι αν δεν ανάβει το καλοριφέρ; Τι κι αν δεν βγαίνουμε.Μαζευόμαστε στα σπίτια,παρέα με τους σημαντικούς μας ανθρώπους... έχεις τόσο δίκιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!!!ΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΦΕ ΣΤΟ ΧΕΡ......ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΛΥΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΥΓΚ ΟΜΟΡΦΗ ΓΛΥΚΙΑ ......ΖΕΣΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ............ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λιτσάκι, στην χθεσινή μου ανάρτηση, μετά από ένα μήνα απουσίας, ήθελα με κάποιο τρόπο να αναφερθώ σε αυτό το αίσθημα της προσφοράς της αγάπης μας και της φροντίδας μας στο συνάνθρωπό μας, μα δεν έβρισκα τα λόγια, δεν ήθελα να ακουστεί καταθλιπτικό... Μα, με κάλυψες εσύ... Συμφωνώ μαζί σου κι επαυξάνω... Αυτά τα χριστούγεννα θα είναι τα πιο καλύτερα... όπως λέει κι ο μικρός μου, πιο αγαπησιάρικα, όπως λες εσύ... Μακάρι να καταφέρουμε να κάνουμε όσους περισσότερους συνανθρώπους μας να νιώσουν τη θαλπωρή αυτών των ημερών, άλλωστε είναι και επιβάλλεται να είναι προνόμιο όλων μας και όχι των λίγων... Καλή σου μέρα, με πολλά φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα φετινα Χριστουγεννα θα ειναι καλυτερα αν κλεισουμε τα αυτια μας σε αυτους που θελουν να μας τα χαλασουν. Ετσι για λιγο να αφεθουμε στο πραγματικο νοημα των Χριστουγεννων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μμμμ... ξέχασα να σου πω και το άλλο! Χθες βράδυ όταν γύρισα από τη δουλειά έφτιαξα τα ψωμάκια σου... Αυτά του Νοεμβρίου... Τι τέλεια! Ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. καλημερα αγαπημενη μου φιλεναδα!
    οι φωτος με τα αντρακια σου ειναι τοσο γλυκες, φαινονται τοσο ανεμελα και ευτυχισμενα!
    ευχομαι ετσι να ειναι η ζωη ολων των ανθρωπων...ανεμελη και ευτυχισμενη:)
    Κι εγω διαβαζω τα αρθα του Μαμαλακη τον αγαπω!το ηξερες οτι ξαναπαντρευτηκε?χαρηκα πολυ γιατι η μοναξια δεν παλευεται..
    γλυκουλα μου μας ανοιξες την καρδια σου και φανηκε αυτο!πολλα φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα Λιτσάκι τρυφερό . Από τις πιο όμορφές σου αναρτήσεις.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όλα καλά! Μόνο υγεία να έχουμε και τι στον κόσμο! Είναι ώρα να βοηθήσουμε λίγο παραπάνω, οι σπατάλες που βιώσαμε σαν παιδιά αν και δεν είχαν χαθεί οι οικογενειακές γιορτές και οι φίλοι στο σπίτι κάτι με χάλαγε σε αυτόν τον υπέρμετρο καμιά φορά καταναλωτισμό μας! Τώρα μου φαίνονται όλα πιο απλά και ουσιαστικά! Καλά Χριστούγεννα να έχουμε Λιτσάκι, υγεία και ευτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ποσο δικιο εχεις! Τι ομορφες σκεψεις! Ποσο με συγκινησες με τα λογια σου, δεν μπορεις να φανταστεις! Θα συμφωνησω με την αδερφη σου "Τι κι αν δεν αναβουν τα καλοριφερ...." εχουμε ο ενας τον αλλον για να ζεσταινομαστε. Να ζεσταινουμε την καρδια μας....αυτο ειναι πιο σημαντικο.
    Πραγματι, νομιζω οτι αυτα τα Χριστουγεννα εχουν μια αλλη γλυκα. Και στο δικο μας σπιτικο το ιδιο σκηνικο παιζει. Προσπαθω με καθε τροπο να μη φυγει το χαμογελο απ' τα χειλια των παιδιων μου. Τους φτιαχνω αναμνησεις!!!! Γλυκες, μυρωδατες, αναμνησεις! Και εχω και μια μουρλα την οποια κουβαλαω χρονια τωρα......με το που θα μπει ο Δεκεμβρης δεν ακους αλλα τραγουδια μεσα στο σπιτι, παρα μονο Χριστουγεννιατικα! Γι' αυτο και γελασα πολυ οταν διαβασα οτι κι εσεις τραγουδατε δυνατα και χορευετε με αυτα.....χαχαχαχαχα...δεν ειμαστε οι μονοι τελικα!
    Αχ, κι αυτα τα αγγελακια. Τα ειχε η αγαπημενη μου γιαγια στο σπιτι της. Τα στολιζαμε κι εμεις μαζι με το δεντρο και μου αρεσε να τα χαζευω με τις ωρες. Αχ! τι μου θυμησες πρωινιατικα...................
    Καλημερα Λιτσα μου και καλη εβδομαδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα Λίτσα μου!! τι όμορφη ανάρτηση..Σα ζεστή σοκολάτα...Σε ζεσταίνει και σε γλυκαίνει!!! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΜΑΣ "ΓΕΜΙΣΕΣ" ΚΑΙ ΝΑΙ...ΝΟΜΙΖΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ!!!!!!
    ΜΟΥ ΕΦΤΙΞΑΕΣ ΤΗΝ ΒΔΟΜΑΔΑ ΝΟΜΙΖΩ...ΜΗ ΣΟΥ ΠΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΧΡΟΝΟΥ...ΕΤΣΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ...ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!

    ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΟΥΛΙΔΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είναι όπως λες..έτσι θα κάνουμε όλοι φέτος..
    Σπιτάκι, οικογένεια, φίλοι και ζεστασιά στις καρδιές μας!
    Φιλιά Λιτσάκι!
    Τ'αντράκια σου τρέλα..δεν ξέρω ποιον να διαλέξω για γαμπρό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λιτσακι μου

    με τρομαζουν αυτες οι σκεψεις. Νομιζω θα επαιρνα αγκαλια την Ισμηνη μου,τον Δ και το Φαλππακι μου και τιποτα αλλο δεν θα σκεφτομουν. Να ρουφιξω οσο περισσοτερο μπορω απο αυτους. Αλλα δεν θελω να το σκεφτομαι, ειμαι φοβιτσιαρα σε τετοια :)

    Το κεικ σου φαινεται υπεροχο. Εχω σκεφτει να βαλω μεσα σε ενα κεικ ροδια, το εχεις δοκιμασει; Μου αρεσουν πολυ αλλα ακομη δεν το εχω κανει.

    Καλη εβδομαδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τι όμορφη ανάρτηση! Γεμάτη συναισθήματα και άρωμα Χριστουγέννων! Εύχομαι τα Χριστούγεννά σου να είναι γεμάτα αγκαλιές από αυτά τα γλυκά προσωπάκια που πρωταγωνιστούν στις φωτογραφίες...
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Λίτσα! Πάρα πολύ όμορφη ανάρτηση! Γεμάτη εικόνες! Εικόνες ορατές (φωτογραφίες) και εικόνες φανταστικές τις οποίες βλέπεις νοερά μέσα από το κείμενό σου...

    Φιλάκια xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το κείμενο σου είναι ότι καλύτερο έχω διαβάσει τον τελευταίο καιρό...

    Μαρία -S.A.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπεροχη αναρτηση!!!Τα ειπες ολα ,εξεφρασες τις σκεψεις ολων μας...Τελικα δεν χρειαζομαι πολλα για να ειμαστε ευτιχισμενοι!!!1Καλημερα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πανέμορφες εικόνες γεμάτες ζεστασιά!Τα λόγια σου ξεχωριστά!Καλή βδομάδα σε σένα και την οικογένεια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λιτσάκι μου, με έκανες να νιώσω υπέροχα! Σαν να με "φίλεψες" στο σπίτι σου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολύ ωραία ανάρτηση!!!! Νομίζω πως περιγράφεις τα φετινά Χριστούγεννα όλων μας!! Ίσως είναι όμως καλύτερα έτσι να έρθουμε πιο κοντά με τους συγγενείς και τους φίλους μας!!! Οσο για το καλοριφέρ που δεν ανάβει και τι έγινε εμείς το διασκεδάζουμε παίζουμε κρυφτό και χορεύουμε για να ζεσταθούμε!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Υπέροχες εικόνες γεμάτες θαλπωρή και οικογενειακή ηρεμία!!!! Πραγματικά μας κάνεις και νιώθουμε πολύ όμορφα!!! Καλή εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Με τις ίδιες σκέψεις ξύπνησα σήμερα Λιτσάκι μου, σκέψεις και συναισθήματα νοσταλγικά.
    Και παρόλο που δε ζω πια εκεί, είμαι βέβαιη και το νιώθω πως οι άνθρωποι αλλάζουν, όπως το λες, γυρνάνε και πάλι στην απλότητα και τη δοτικότητα που η εμπορευματοποίηση είχε καλύψει τελευταία. Έτσι είναι τα Χριστούγεννα, μέλι και κανέλα, κάστανα και κεράκια, αγαπημένα χαμογελαστά μουτράκια!!
    Καλή εβδομάδα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πράγματα απλά και τόσο καθημερινά,μα γεμάτα απο το μεγαλείο της ζωής!
    Τι θέλει άραγε ο καθένας μας για να είναι ευτυχισμένος;
    Απλότητα και ηρεμία..
    Απο τις πιο γαλήνιες και όμορφες αναρτήσεις σου!
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γλυκειά και νοσταλγική ανάρτηση!! Έτσι πρέπει να είναι τα Χριστούγεννα, χουχουλιάρικα!! Τα ζουζούνια σου κουκλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τι όμορφη και γλυκιά ανάρτηση! Το νόημα των Χριστουγέννων, έχει χαθεί ή τουλάχιστον κρυφτεί πολύ καλά τόσα χρόνια, κάτω από καταναλωτικά όργια όπως λες. Τώρα όμως που αυτό υποχώρησε υποχρεωτικά, ξαναβγαίνει στην επιφάνεια η μαγεία! Μακάρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αχ αυτά τα αγγελάκια που γυρίζουν με την θερμότητα των κεριών είναι υπέροχα. Τα είχα όταν ήμουν μικρή και απ' όταν χαλάσανε δεν ξαναβρήκα να πάρω. Κάθε χρόνο ψάχνω και δεν τα βρίσκω πουθενά. Που τα ξετρύπωσες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αυτά ακριβώς τα Χριστούγεννα ζούμε και εμείς φέτος... τα απλά, αλλά τόσο ζεστά και αγαπησιάρικα. Πολύ χάρηκα καθώς τη διάβαζα αυτή σου την ανάρτηση. "Δεν είμαι η μόνη" σκέφτηκα, που συχνά με τρόπο ενοχικό μακαρίζω την κρίση που μας έκανε πιο ανθρώπινους και πιο ζεστούς. Καλά σας Χριστούγεννα και χαρούμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Τέτοια Χριστούγεννα θέλουμε και εμείς να κάνουμε και θα κάνουμε δηλαδή. Όπως πάντα, οικογενειακά, ζεστά, με ανθρώπους που αγαπάμε και μας αγαπάνε. Δεν μας νοιάζει το κρύο από το κλειστό καλοριφέρ, ζεσταινόμαστε από την καρδιά μας.
    Αυτή την αλλαγή, την έχω δει και εγώ. Ο κόσμος νοιάζεται για το συνάνθρωπό του, τον βοηθάει, τον πονάει πραγματικά, γιατί πλέον και ο ίδιος πονάει. Έπρεπε να φτάσουμε στο σημείο να επηρεαστούμε όλοι για να αρχίσουμε να νοιαζόμαστε περίσσοτερο. Έτσι, όλοι μαζί, ενωμένοι κάνουμε διαφορά.
    Μαγικές φωτογραφίες οικογενειακής θαλπωρής. Μία ακόμα υπέροχη ανάρτηση σήμερα Λίτσα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ομορφα τα λες, Λίτσα! Να 'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Τι όμορφη ανάρτηση!! Εύχομαι πολύ αγάπη και υγεία να έχουμε στην ζωή μας και όλα τα άλλα θα τα έρχονται μετά.. :)

    Πολλά γλυκά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Λιτσάκι μου πόσο σημαντικό είναι να γευόμαστε αυτές τις μικρές και καθημερινές μας στιγμές και να θυμόμαστε όσα περάσαμε όχι μεμψιμοιρώντας αλλά γεμάτοι ευγνωμοσύνη για όλες τις εμπειρίες μας. Σε φιλω και παίρνω δύναμη από τα λόγια σου. Callie by Antohmeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΟΜΟΡΦΑ ΛΟΓΙΑ, ΣΚΕΨΕΙΣ ,ΝΟΣΤΑΛΓΙΕΣ, ΑΛΗΘΕΙΕΣ...ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΕΚΑΝΕ ΗΚΡΙΣΗ... ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΟΛΟΥΣ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΣΕΙ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!