Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Ένα ποίημα για τον Άγιο Βασίλη

Αλήθεια πιστέψατε ποτέ στον Άγιο Βασίλη;
Εγώ ποτέ!
Ήμουν ένα από τα μικρότερα ξαδέρφια (και από τις δύο πλευρές) και όλοι τους, μαζί και το αδερφάκι μου, φρόντισαν να μην πιστέψω ποτέ στον Άγιο... Πίστευα όμως σε φαντάσματα, αιμοβόρους βρυκόλακες, ζόμπι και τεράστιους λευκούς καρχαρίες που σε κατασπαράζουν! Ω ναι!!! Μου είχαν κάνει το βίο αβίωτο, αλλά αγαπάω πολύ αυτά τα άτιμα ξαδερφάκια μου κι ας μου χάλασαν τη μαγεία...
Τώρα βέβαια που κάνανε όλοι παιδιά φροντίζουν να τους κάνουν να πιστέψουν και να τους μεταφέρουν όση μαγεία μπορούν! Εκτός από εμένα... Ναι, φυσικά και φροντίζω να είναι μαγικές οι γιορτές για τα αγόρια μου, αλλά δεν επιμένω καθόλου στην ύπαρξη του Άι Βασίλη, ούτε και τη διαψεύδω. Έχω αφήσει το θέμα λιγάκι στην τύχη του... 
Αυτό όμως που θυμάμαι έντονα από τα παιδικά μου χρόνια, είναι το ποίημα που μου έλεγε η γιαγιάκα μου, η Γαρουφαλίτσα μου. Μπορεί να μην πίστευα, αλλά λάτρευα το ποίημα κι ήταν σαν να έβλεπα μπροστά μου τον Άγιο Βασίλη, να μου μιλάει.
Έλεγε λοιπόν:

Δεν ξέρω αν ήταν όνειρο
ή αν ήτανε αλήθεια.
Εμπρός μου εφανερώθηκε,
σαν να 'ταν παραμύθια.
Γέρος, με κάτασπρα μαλλιά,
με γένια χιονισμένα
και φορτωμένος άπειρα,
μ' ένα σωρό από δώρα.
Άγιος Βασίλης ήτανε,
τον γνώρισα στην ώρα!
"Τι θέλεις; Διάλεξε!
Σιδηροδρόμοι, άμαξες, ήρθε η αφθονία!"
"'Αγιε Βασίλη μου σ' ευχαριστώ!
Θα σου ζητήσω κάτι άλλο, 
απ' όλα πιο μεγάλο!
Σαν θ' ανεβείς στους ουρανούς,
μπροστά στου Θεού το θρόνο,
πες του θερμά ευχαριστώ
για όλον αυτόν το χρόνο.
Και στη μαμά και στον μπαμπά
χρόνια πολλά να δίνει!"
Κι εκείνος χαμογέλασε και μου 'πε:
"ΛΙΤΣΑ, η χάρη σου θα γίνει!!"

Θυμάμαι που στο τέλος φωνάζαμε με την γιαγιά τόσο δυνατά τ' όνομά μου!
Τώρα τη θέση του πήρε το όνομα του Φαίδωνα κι αργότερα θα προστεθεί και του Ορφέα!

"Και στη μαμά και στον μπαμπά
χρόνια πολλά να δίνει!".

Την θυμάμαι την ευχή, από τότε έπιανα το νόημα της. Γιατί ναι, ήταν πολύ δελεαστικά τα δώρα, αλλά δεν θα ' ταν τίποτα χωρίς τη μαμά και τον μπαμπά μου...
Κι αν αυτή τη στιγμή διαβάζετε αυτήν την ανάρτηση, σημαίνει πως δούλεψε η λειτουργία της προγραμματισμένης δημοσίευσης, γιατί βρίσκομαι χιλιόμετρα μακριά, στο σπίτι των γονιών μου. Στο σπιτάκι μου!

Καλές γιορτές αγαπημένοι μου...



Litsa

Επισκεφθείτε το "Home" στο facebook http://www.facebook.com/pages/Home-is-where-your-story-begins/225452127497286

14 σχόλια:

  1. Την διάβασα Λιτσάκι και εύχομαι να είσαι καλά με την οικογένεια σου!!!!!
    Το ποιήμα μου αρέσει πολύ!!!
    Κρύβει μεγάλη αλήθεια:)
    Φιλιά και καλό βράδυ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και στη μαμά και στο μπαμπά, και στο παππού και τη γιαγιά που είναι μαζί σας... Λιτσάκι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φραουλίτσα μου, να τα περάσετε υπέροχα !! Ούτε γω πίστευα στον Αη βασίλη ποτέ, δε ξέρω γιατί, η μαμά μου είχε την ίδια στάση με σένα, ούτε το ακύρωνε αλλά ούτε προσπαθούσε να με κάνει να πιστέψω πως υπάρχει. Αλλά δε μου έλειψε και ποτέ, γιατί τη μαγεία την αισθάνομαι ούτως ή άλλως :) Φιλιά γλυκούλα μου, να είστε καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά να περνάτε! Πέρυσι τέτοια καιρό που ήσαστα Γερμανία γνώρισα τα blog σας (και της ΚΑΠΑ) ΟΙ εικόνες σας από εκεί ήταν μαγικές! Περιμένω με αγωνία και πάλι νέα σας!
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάντα πίστευα στον Άγιο Βασίλη και συνεχίζω να πιστεύω... Τόσα γράμματα του έχω γράψει! Τόσες κάλτσες μού έχει γεμίσει με παιχνίδια! Χιχι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλές γιορτές να έχετε! Όσο για το ποίημα, απορώ που το θυμάσαι...Προσωπικά δεν θυμάμαι ούτε ένα ποίημα από αυτά που μάθαινα μικρή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ωωω το τυχερο λιτσακι που ειναι στη γερμανια στο μπαμπα και στη μαμα!ποιος στη χαρη σου:)
    ουτε εγω πιστευα στον αγιο βασιλη με τα κοκκινα μαγουλα και την ασπρη γενειαδα, μιας και απο μικρη μου λεγαν οτι θα περασει το πνευμα του απο το σπιτι μας..και ετσι μεγαλωσα αλλα συνεχιζω να το πιστευω..οτι περναει απο ολα τα σπιτακια το πνευμα του αγιου βασιλη!
    να περασετε υπεροχα, να δωσεις χαιρετισματα στους γονεις σου!
    ευχομαι να μη χαθει η καρτουλα που σου στειλα τωρα που λειπεις στα εξωτερικα:)
    φιλακια και καλες γιορτες ολοψυχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κριμα να μην πιστευεις στον Αγιο Βασιλη μικρη. Εχουν αλλη μαγεια ετσι τα χριστουγεννα. Ελπιζω τα παιδακια σου να πιστεψουν σε αυτον, χρειαζεται η μαγεια στα παιδεια, σε μεγααααλες ποσοτητες :):)
    Το ποιημα υπεροχο:):):) Λες να το μαθω κι εγω;;; Ολο ιδεες μου βαζεις!

    Να περασεις υπεροχα εκει ψηλα και να επιστρεψεις γεματη μαγικες αναμνησεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αχ αυτές οι γιαγιάδες! Κάθε Χριστούγεννα η δικιά μου μας έστελνε δίπλες και κουλουράκια από το χωριό. Κι όταν την είχαμε κοντά μας από ποιήματα και παραμύθια άλλο τίποτα! Ο Αη Βασίλης μου ήταν η γιαγιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποτε δεν ειναι αργα για να πιστεψεις. Γραψε και συ γραμμα φετος και ζητα κατι παιδικο. Θα δεις θα ερθει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να περάσετε τα πιο μαγικά και ονειρεμένα Χριστούγεννα!!! Εύχομαι να σας δίνει πολλά χρόνια και καλά, πάνω απ' όλα!!! Φιλιά και στους γονείς σας και να τους πεις να σας χαίρονται και να σας θαυμάζουν γιατί τα κορίτσια τους είναι υπέροχα! Callie by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να περάσεις τέλεια Λιτσάκι μου! Να χαίρεσαι την οικογένειά σου!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το ποιηματάκι ειναι υπέροχο μαρεσει και το κρατάω...:ο)Καλές γιορτες να περασετε με τους γονείς σου Λιτσάκι!!φιλιά να ειστε καλά!και καλή επιστροφή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Hey!!!! Δεν το είχα δει αυτό....Το τέλιο ποίημα της γιαγιάς και της μαμάς!!!!Τα πιτσιρικάκια τέλεια, τι φατσόνια! Ακούω τη διαδικτυακή μουσική σου και σε σκέφτομαι να βολτάρεις χαρούμενη! Να περνάτε τέλεια αδερφή....Τέλεια τέλεια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!