Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Κατακτητές της κορυφής

Αύγουστος ήταν ακόμη, όταν αποφασίσαμε να σκαρφαλώσουμε σε μια από τις κορφές των Πιερίων. Η ιδέα ήταν της ξαδέρφης μου, αλλά εμείς ήμασταν επιφυλακτικοί. Βρισκόμασταν στο πατρικό μου και δεν είχαμε μαζί μας κατάλληλα ρούχα, ούτε παπούτσια. Τελικά αποφασίσαμε ότι η βόλτα και η εμπειρία άξιζαν τον κόπο, οπότε πήραμε το ρίσκο και τον Φαίδωνα και ανηφορίσαμε. Και κάναμε πολύ καλά!

Η διαδρομή ήταν όμορφη και άγρια μαζί. Ένας χωματόδρομος με κάτι πέτρες ίσα με το μπόι μου και κάτι λακκούβες τεραστίων διαστάσεων. Βέβαια με το κατάλληλο αμάξι όλα ξεπερνιούνται - όχι, το δικό μας δεν ήταν κατάλληλο...

Φτάσαμε σε ένα ξέφωτο κι εκεί, στα 1680 μέτρα, αντικρίσαμε το καταφύγιο "Σαρακατσιάνα".
Χτισμένο με πέτρες και ξύλα, στην μέση του πουθενά και μ΄ένα μπαλκόνι, από το οποίο μπορεί να διακρίνει κανείς ολόκληρο τον νομό Πιερίας, την Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο. Με καθαρή ατμόσφαιρα η θέα είναι μοναδική!

Δεν χάσαμε πολύ χρόνο και βαλθήκαμε να σκαρφαλώνουμε στα μονοπάτια του βουνού, πριν μας πιάσει η ζέστη. Η παρέα μας αποτελούνταν από 14 άτομα, εκ των οποίων τα 7 παιδιά. Το μικρότερο πέντε χρονών  (ο Φαίδωνας) και το μεγαλύτερο δεκατεσσάρων. Δεν γκρίνιαξαν ούτε στιγμή, αντιθέτως ήταν όλα τους ενθουσιασμένα και σκαρφάλωναν με πείσμα!
Κρατώντας όλοι τις μαγκούρες μας, πηδώντας μικρά ρυάκια και χαζεύοντας με το στόμα ανοιχτό τα κατακεραυνομένα, πελώρια δέντρα, σχολιάζαμε τα πάντα γύρω μας, σαν να μας τελείωνε ο χρόνος.

Βαλθήκαμε ν' ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια στις πέτρες, που μας έδειχναν το σωστό μονοπάτι, μα εγώ ήμουν πάντα τελευταία, όχι γιατί δεν άντεχα - τς τς τς αμέσως στο κακό ο νου σας - αλλά γιατί έβγαζα φωτογραφίες ασταμάτητα.

Ναι, έχω καταντήσει γραφική, το ξέρω, μα ήταν τόσα αυτά που τραβούσαν την προσοχή μου, που δεν μπορούσα να μην τ' αποτυπώσω στο φακό. Υπήρχε ομορφιά παντού, στ' αγριολούλουδα, στις πασχαλίτσες, στα πεύκα, στα έλατα, στα κουκουνάρια, στους μικροσκοπικούς - και νόστιμους - καρπούς!

Και φυσικά εντοπίσαμε άγριες φραουλιές, αλλά και γαρυφαλλιές. Σκέτη γλύκα!

Κάποια στιγμή που είχα ξεμείνει πάλι μόνη μου πίσω, σταμάτησα για λίγο ν' αφουγκραστώ τη φύση. Το τοπίο γύρω μου ήταν κιτρινομώβ από τα ξερά χόρτα και τ' ανθισμένα γαϊδουράγκαθα. Ο αέρας μοσχοβολούσε ρίγανη και ο μόνος ήχος που έφτανε στ' αυτιά μου, ήταν ένας ρυθμικός - σχεδόν μονότονος - που έκαναν οι μικρές ακρίδες γύρω μου.
Ήταν μαγική εκείνη η στιγμή, εκεί ψηλά στα 1800 μέτρα, κάτω από τον καυτό αυγουστιάτικο ήλιο, η φύση μου ξεδίπλωσε την ομορφιά της και τη σημαντικότητά της, στοιχεία που δυστυχώς ξεχνάω ή προσπερνάω, μέσα στη φούρια της καθημερινότητας...

Την όμορφη αυτή στιγμή κατέστρεψε ο ξάδερφός μου, ο οποίος φωνάζοντας τ' όνομά μου περιπαιχτικά, μου 'πε να ρίχνω που και που καμιά ματιά μην εμφανιστεί καμιά αρκούδα και δεν πάρουν χαμπάρι αν με φάει... Γέλασα μεν, αλλά από τελευταία βρέθηκα πρώτη σε χρόνο μηδέν!

Κάναμε την πρώτη μας στάση στο κομβικό σημείο, όπου πρέπει ν' αποφασίσει κανείς σε ποια κορυφή θα καταλήξει. Δικός μας στόχος ήταν ο Αρβανίτης.
Φάγαμε από μια μπάρα δημητριακών, ήπιαμε λίγο νερό και συνεχίσαμε.

Στο άπειρο κι ακόμα παραπέρα!

Μετά από ένα ζόρικο κομμάτι, διέκρινα στο βάθος επιτέλους το βράχο, στον οποίο θα καταλήγαμε.

Λίγο πριν το τέλος, ο Φαίδωνας - που μας εντυπωσίασε με την αντοχή του - ξάπλωσε σε μια πέτρα να ξαποστάσει.

Χρειάστηκαν λίγα μέτρα ακόμη, για να φτάσουμε στα 2023, στην κορυφή, στον Αρβανίτη.

Δεν έβλεπες τίποτε άλλο πέρα από βουνοκορφές και την Εγνατία οδό με τις τεράστιες γέφυρες.
Στο βάθος διακρίναμε το καταφύγιο και όλη τη διαδρομή την οποία διανύσαμε. Αυτό ήταν άκρως εντυπωσιακό!

Πήραμε το μονοπάτι της επιστροφής και όσοι έχετε κάνει κάτι ανάλογο, γνωρίζετε καλά ότι η κατάβαση είναι πολύ δυσκολότερη.
Τα ακροδάχτυλα των ποδιών στριμώχνονται στα παπούτσια, τα γόνατα "τρίζουν" απ΄την αντίσταση και η λεκάνη ξεχαρβαλώνεται. Εκτός όλων αυτών, υπάρχει ήδη και η κούραση της ανάβασης. Εμάς παράλληλα μας έκαιγε κι ο ήλιος, ο οποίος μας χτυπούσε από πίσω. Κάποια στιγμή δεν τον άντεχα άλλο, ένιωθα να πυρώνουν τα πόδια μου, οπότε αύξησα ταχύτητα  κι άρχισα να κατεβαίνω αμίλητη. Που και που σταματούσα να μαζέψω κανένα κουκουνάρι - ε, φθινόπωρο έρχεται, πρέπει ν' αλλάξουμε διακόσμηση...

Στο καταφύγιο πια, αρχίσαμε να κουτουλάμε ο ένας επάνω στον άλλο από την κούραση και την πείνα.
Και τι κάνουν σε αυτές τις περιπτώσεις των φρονίμων τα παιδιά; Σωστά καταλάβατε!
Στήσαμε ένα απλό φαγοπότι και το ευχαριστηθήκαμε! Ήταν από τα πιο νόστιμα γεύματα που έκανα ποτέ, το οποίο έκλεισε με κουραμπιέδες Καρβάλης και ελληνικό καφέ. Τα απολαύσαμε κουκουλωμένοι με ό,τι βρήκαμε στα σακίδιά μας, μιας και η θερμοκρασία είχε πια αγγίξει τους 13 βαθμούς.

Τώρα πια, επόμενος στόχος μας είναι ο Όλυμπος, τον οποίο έχουμε μεν περπατήσει, αλλά δεν φτάσαμε ποτέ πολύ ψηλά.
Προς το παρόν κρατάμε τις εικόνες από τα Πιέρια και την υπέροχη θέα.

Επέστρεψα φίλοι μου και σας εύχομαι - μικρούς και μεγάλους - καλή σχολική χρονιά!

Άλλη μια κορυφή κατακτήθηκε, πάμε για την επόμενη λοιπόν!!

Litsa

Επισκεφθείτε το "Home" στο facebook http://www.facebook.com/pages/Home-is-where-your-story-begins/225452127497286

1. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΕ ΝΙΩΣΩ...ΕΙΧΑΜΕ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΤΟ ΦΑΡΑΓΓΙ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΙΑΣ....ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΜΗΝΑ...ΕΝΑ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ..ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΕΙΔΑΜΕ ΘΑΛΑΣΣΑ...ΑΠΛΑ ΠΕΣΑΜΕ ΜΕΣΑ ΜΕ ΤΑ ΡΟΥΧΑ.!!!!!!
    ΟΙ ΦΨΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΘΑΝΕΣ...ΜΕ ΜΕΤΕΦΕΡΕΣ ΕΚΕΙ...ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΛΙΤΣΑΚΙ...ΜΕ ΔΥΟ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΑ ΑΤΑΦΕΡΕΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ!!!!ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΟΛΟΜΠΟ ΤΩΡΑ...Η ΘΕΑ ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ...
    ΚΑΛΗ ΕΠΑΝΟΔΟ ΠΙΑ...ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ....

2. Πολύ ωραία διαδρομή και μαγευτικά τοπία έστω κι από τις φωτογραφίες! Ο άντρας μου που ήταν (είναι και θα είναι) πρόσκοπος μου είχε πει μια παροιμία στις αναβάσεις μας στις βάθρες της Σαμοθράκης: Ο ανήφορος θέλει ψυχή κι η κατηφόρα πόδια! Ακόμα το θυμάμαι για ευνόητους λόγους!
    Άντε και στον Όλυμπο, λοιπόν!
    Καλημέρα!

3. Λίτσα μου σε ευχαριστώ .σε ευχαριστώ .σε ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτή σου την ανάρτηση.!!!!!!!!!!!
    Πριν από δεκατρεία χρόνια είχα ξεκινήσει με τις δύο κολλητές μου για την πρώτη μας ορειβάτική εκδρομή. ήταν από το καταφύγιο σαρακατσίανα στην κορυφή φλάμπουρο.Ήταν κάτι μαγικό αυτό που είχαμε ζήσει και έτσι ξεκίνησε και η αγάπη για την ορειβασία.Τώρα έχω πολύ καιρό να κάνω κάτι αντίστοιχο.Μπράβο που το έκανες μαζί και με τον μικρό.θέλω και εγώ να κάνω κάτι αντιστοιχο μαζί με τα παιδιά μου.
    Σε φιλώ και ελπίζω να πιούμε και εκείνο τον καφέ
    Μαρία (του Αδάμ)

4. Καλά κάνατε κ το τολμησατε παρόλο που δεν είχατε τον απαραίτητο εξοπλισμό. Οι φωτογραφίες σου ειναι εξαιρετικές, μπραβο. Αντε κ στον Όλυμπο τώρα...

5. Μπραβο Λιτσα. Και ηθελε μεγαλο κουραγιο να παρεις και τον μικρο που δεν ηξερες αν θα ανταπεξελθει σε μια τετοια διαδρομη, σε ολη αυτη την κουραση. Μπραβο που το τολμησες!
    Υπεροχες φωτογραφιες για αλλη μια φορα :)

6. Και εις ανώτερα, στον Όλυμπο δηλαδή! Μπράβο που το τολμήσατε! Και άντεξε κι ο μικρός..είστε έτοιμοι για ψηλότερες κορυφές!

7. Τι όμορφα να τα βλέπεις! Και το ξεκούραστα! χαχα Περάσατε καταπληκτικά κ ας στριμώχτηκαν τα δαχτυλάκια στα παπούτσια! Καλό φθινόπωρο! :)

8. Τέλεια! Μπράβο ρε παιδιά και μπράβο και στον ανηψιό μου που τα κατάφερε τόσο μικρούλης να ανέβει στα 2023...Οι κορυφές σας περιμένουν αδερφή! Κατακτήστε τις....

9. Πραγματικά, η φύση είναι απίθανη! Υπέροχες οι φωτογραφίες σου! Η αρχή έγινε! Τώρα πια δε σας σταματάει τίποτα!

10. Τι φανταστική ανάρτηση!
    Τι υπέροχες εικόνες!
    Τι μοναδική εμπειρία!
    Με το καλό και η κατάκτηση του Ολύμπου λοιπόν!
    Φιλιά πολλά!

11. Τι ωραίες εικόνες μας έδωσες με τις φωτογραφίες σου !!!!
    Είναι φανταστικές οι βόλτες σε τέτοιο υψόμετρο, τις λατρεύω !!
    Με το καλό και στον Όλυμπο !!!

12. Τώρα που κάνατε την αρχή ποιος σας πιάνει!
    kathy by anthomeli

13. Λένε συνήθως ότι η κορυφή έχει μοναξιά, αλλά εσείς ήσασταν μία καταπληκτική παρέα. Ωραία που είναι τα βουνά μας! Καλή νέα σχολική χρονιά σε όλους εύχομαι.

14. Πόσο μ'αρέσουν αυτές οι εξορμήσεις στην φύση! Σαν να ζήλεψα λιγάκι!! Antigoni

15. Ναι ναι περάσαμε τεεεέλεια ναι ναι φάγαμε τόσο που πήγε τζάμπα το περπάτημα ναι ναι του χρόνου ΜΥΤΙΚΑ.Και βέβαια αυτό που θυμάμαι και γελάω είναι η ατάκα σου ''ασε με βρήκα τον ρυθμό μου''
    και το υπέροχο σχόλιο σου για το κάψιμο στο χέρι.Αντε και του χρόνου με υγεία καλή παρέα και πολύ διάθεση να κατακτήσουμε την κορυφή. Πολλά φιλιά miss you!!

16. Όποια κορφή βάλετε στόχο, να κατακτηθεί όπως και αυτή!!! Μας ταξίδεψες και το κανες τόσο όμορφα... πειράζε που χάρηκα όμως με το παραπανω τα λουκανικάκια του bbq? Ελληνάρες παιδί μου!! Απίστευτο dna!

17. Πάντα κορυφές μπλογκοφιλενάδα. Πάντα κορυφές! Τπέροχες φωτογραφίες από την πανέμορφη ελληνική φύση!

18. Καταπληκτική θέα, πανέμορφα το τοπία που αντικρίσατε... Με τόση ομορφιά, τέτοιες στιγμές αναθεωρείς πολλά πράγματα για την καθημερινότητά σου νομίζω...

19. Ουάου... μετά από όλες αυτές τις breathtaking φώτος.. ένα έχω να πω... Μπράβο Φαίδωνα και στα υπόλοιπα 6 παιδιά. Εγώ ούτε στα όνειρά μου τέτοια αντοχή... εφιάλτης θα σας είχα γίνει με την γκρίνια μου,χαχα!!! Κάλη

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!