Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Βασιλόπιτα!!

Ξέρω ότι είναι λίγο νωρίς, αλλά δεν θέλω να φύγω την Κυριακή δίχως να σας δείξω την αγαπημένη μου Βασιλόπιτα!
Έχω δοκιμάσει πολλές. Σπιτικές και αγοραστές.
Η αλήθεια είναι ότι καμία δεν μ' ενθουσίασε αρκετά. Γενικά δεν πολυσυμπαθώ τα φρούτα μέσα στη Βασιλόπιτα (μου θυμίζουν παγωτό κασάτο) ή τα γλάσα γύρω γύρω.
Η μαμά μου φτιάχνει αυτήν που είναι σαν τσουρέκι και με το πρωινό καφεδάκι είναι σκέτη απόλαυση.
Από τότε που έκανα τη δική μου οικογένεια έψαχνα να βρω μια Βασιλόπιτα που να ανταποκρίνεται στα γούστα και τις γεύσεις μας, να δοκιμάσω και κάτι άλλο πέρα από το "τσουρέκι". Και βέβαια ήθελα να την φτιάξω εγώ, να μυρίσει και το σπίτι!
Πέρυσι έπεσα επάνω σε μία συνταγή την Μαρίας Λόη, την βρήκα σε ένα ημερολόγιο.
Είχε όλα όσα αναζητούσα. Εύκολη, γρήγορη, με πλούσια αρώματα, δίχως υπερβολές.
Την έφτιαξα και αγαπήθηκε πολύ απ' όλους, δεν πετάχτηκε ούτε κομματάκι!


Σας την παρουσιάζω:




*τα υλικά είναι δοσμένα σε φλιτζάνια, οπότε φροντίστε να τα μετρήσετε όλα με το ίδιο φλιτζάνι


Υλικά
4 φλιτζ. αλεύρι
2 φλιτζ. ζάχαρη
1 φλιτζ. γάλα
1 φλιτζ. μαργαρίνη
5 αυγά
2 κουταλάκια μπέικιν πάουντερ
1 σφηνοπότηρο κονιάκ
1 βανίλια σε σκόνη
ξύσμα και χυμό από 2 πορτοκάλια
ξύσμα και χυμό από 1 λεμόνι


Γαρνίρισμα
άχνη


Εκτέλεση
Σε ένα μπολ κοσκινίζετε το αλεύρι, τη βανίλια και το μπέικιν. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς.
Χτυπάτε στο μπολ του μίξερ τη μαργαρίνη με τη ζάχαρη, έως ότου ασπρίσουν. Προσθέτετε τα αυγά ένα ένα, συνεχίζοντας το χτύπημα, μέχρι να αφρατέψουν. Ρίχνετε το χυμό πορτοκαλιού, το χυμό λεμονιού και το ξύσμα τους. Ανακατεύετε και, όταν ενσωματωθούν, προσθέτετε το κονιάκ.
Χαμηλώνετε την ταχύτητα του μίξερ και ρίχνετε εναλλάξ το γάλα και το μείγμα του αλευριού. Συνεχίζετε να χτυπάτε τα υλικά για 2-3 λεπτά ακόμα, έως ότου ενωθούν.
Αλείφετε μια στρόγγυλη φόρμα (η δικιά μου έχει διάμετρο 26 εκ) με μαργαρίνη, την αλευρώνετε και την τινάζετε για να φύγει το περιττό αλεύρι. Ρίχνετε το μείγμα (μην ξεχάσετε το φλουρί) και το απλώνετε ομοιόμορφα με σπάτουλα.




Ψήνετε στον προθερμασμένο φούρνο για περίπου 50-55 λεπτά, έως ότου ροδίσει (στο δικό μου φούρνο χρειάζεται ένα δεκάλεπτο παραπάνω). Μόλις ψηθεί η Βασιλόπιτα, τη βγάζετε από το φούρνο, την αφήνετε να κρυώσει κι έπειτα την ξεφορμάρετε.
Όταν κρυώσει εντελώς, την πασπαλίζετε με άχνη.




Μου αρέσει γιατί μοσχοβολάει πορτοκάλι και λεμόνι, γιατί είναι πλούσια σε γεύση και σε όψη - φουσκώνει πολύ. Θυμίζει κέικ, αλλά είναι αρκετά βαριά, όχι για το στομάχι, το εννοώ κυριολεκτικά - ζυγίζει αρκετά! Η ψίχα της είναι μαλακή και υγρή, αρκεί να μην ξεροψηθεί. Επίσης είναι εύκολη στην εκτέλεση, δίχως παγίδες, οπότε θα σας βγάλει σίγουρα ασπροπρόσωπες.






Τι να σας πω... εμάς μας αρέσει πολύ.
Αν δεν θέλετε να το διακινδυνεύσετε, δοκιμάστε να την φτιάξετε πριν την Πρωτοχρονιά, το πολύ πολύ να την καταναλώσετε ως ένα ωραιότατο κέικ!!
Η δικιά μας έμεινε ήδη μισή...


Καλή επιτυχία και καλό Σαββατοκύριακο!






Επισκεφθείτε το "Home" στο facebookhttp://www.facebook.com/pages/Home-is-where-your-story-begins/225452127497286

34 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε Λίτσα.Θα σε ενημερώσουμε αν την φτιάξουμε!Καλά Χριστούγεννα να περάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωωωω τι ωραία που φαίνεται μέσα.Σαν να μη χρειάζεται τίποτα άλλο για να τη συνοδεύσεις,γεμάτη γεύση και μόνο από την εικόνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φαίνεται λαχταριστή! Και τη διακόσμησες πολύ όμορφα! Μπράβο Λιτσάκι και του χρόνου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λίτσα μετα απο ενα πρωινό τρακαρισμά μου (γκρρ τα νευρα μου) ειπα να χαλαρωσω και επεσα στην αναρτηση της βασιλοπιτας σου. Στείλε ενα κομματάκι να γλυκαθω λίγο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα! Κι εμείς κέικ βασιλόπιτα φτιάχνουμε! Η διαφορά με τη δική μας συνταγή, είναι πως δεν ρίχνουμε τα αυγά ολόκληρα, αλλά πρώτα τους κρόκους και τα ασπράδια ξεχωριστά χτυπημένα σε μαρέγκα. Επίσης, αντί για γάλα, ρίχνουμε γιαούρτι πρόβειο! Καλή επιτυχία σε όσους φτιάξουν βασιλόπιτα με τα χεράκια τους, καλές γιορτές και με το καλό ο καινούργιος χρόνος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρες..Κοίτα να δεις σύμπτωση..Άνοιξα το laptop για να βρω καμία καλή συνταγή για βασιλόπιτα και έπεσα πάνω σου!!(χαχα)..Ότι και αν έχω δοκιμάσει, απο τα χεράκια σου(!) είναι τέλειο..οπότε λέω γιατί όχι? ''βασιλόπιτα φραουλένια'' θα την ονομάσω και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!!χαχα<3
    merry christmas,αγαπημένη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολυ ωραια φαινεται. Μοιαζει με αυτη που κανει η μαμα μου. Μας κανει εκεινη καθε χρονο και μυριζει πορτοκαλι. Μου αρεσε και η ιδεα του κουνιακ.... ισως την δοκιμασω εγω φετος :):)

    Ετοιμα ολα για αναχωρηση;;!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πωπω, μόνο και με τις φωτογραφίες μας άνοιξες την όρεξη. Σου ευχόμαστε να περάσετε υπέροχα όπου κι αν πάτε και να γυρίσει με φορτισμένες μπαταρίες και γεμάτη νέες εικόνες. Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φαίνεται λαχταριστή!! Πολύ νόστιμη και αρωματική είναι και η συνταγή της Αργυρώς Μπαρμπαρίγου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν σου ειπα, εκανα και την πρωτη συνταγη απο τα ευκολα μπισκοτακια που εδειξες και βγηκαν υπεροχα. Χωρις να βαλω μαρμελαδα ή τιποτα αλλο απο πανω. Μονο λιγη κανελα στη ζυμη. μουρλια!! :):) Αυτα θα κανω με την μικρη μου για τα χριστουγεννα, το αποφασισα :):):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φαίνεται λαχταριστή! Και του χρόνου ΦραουΛίτσα! Καλό ταξίδι και καλά να περάσετε ευχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ορίστε, έχουμε και συνταγή για βασιλόπιτα, τι άλλο θέλουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μια υπέροχη συνταγή!!!!
    Θα την δοκιμάσω σίγουρα!!!
    Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένα!!
    Σε φιλώ,Olgianna!!!

    http://estade-moda.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μμμμμμ! Ως εδω μυρισε γλυκια μου Φραουλιτσα!....
    Πολυ ευκολη φαινεται! Λες να την δοκιμασω φετος κι εγω?
    Να προσεχετε σε παρακαλω πολυ και αν μπορεσετε καντε και καμια αναρτηση απο Τζερμανι να μας βαλετε στο πνευμα απο εκει...!
    Φραουλοφιλια πασπαλισμενα με αχνη ζαχαρη φυσικα!!;ο)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ♥✿⊱╮
    º°♥❤ °º♫
    °º✿ Delicioso... tudo de bom!!!
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    º° ✿♥ ♫° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΛΙΤΣΑ ΜΟΥ ΤΙ ΟΜΟΡΦΟ ΧΡΩΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ!!!!!!!
    ΜΜΜΜ! ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΗ!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Λιτσα μου θα τη δοκιμασω να εισαι σιγουρη και θα σου πω οταν με το καλο γυρισεις....Επειδη δεν προλαβα την προηγουμενη αναρτηση σου να ευχηθω καλο ταξιδι να περασετε τελεια αν και απο οτι διαβασα μετα απο 3 χρονια που θα ειστε ξανα ολοι μαζι ,οχι μονο τελεια θα ειναι αλλα υπεροχα,φανταστικα!Καλο ταξιδι και περιμενουμε εντυπωσεις και φωτογραφιες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λοιπόν φαίνεται καταπληκτική και πρέπει να είναι πολύ νόστιμη, μου αρέσουν και μένα πολύ τα κεκοειδή και είναι και πιο εύκολο απο τσουρέκι, έτσι δεν είναι?
    Εντάξει το αποφάσισα θα την κάνω και αυτήν !!
    Τις προάλλες έκανα κουλουράκια, αλλά μόλις πρόσθεσα και το αυγό, η ζύμη έγινε πολύ κολλώδης και δεν μπόρεσα να κόψω τα σχεδιάκια :(
    θα ξαναπροσπαθήσω όμως !!
    Καλά να περάσετε πολλά φιλάκια **

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λιτσάκι καλημέρα..πέρασε μια βόλτα απο το mystickland..στη βιτρίνα του, φιγουράρει η βασιλόπιτα σου..φιλιά<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Υπέροχη και αφράτη!!
    Αρωματένια σαν εσένα Λίτσα!!!
    Καλά να περάσετε και αναμένουμε ...τα υπέροχα νέα σας!!!Καλές γιορτές γλυκιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Λιτσάκι μου γλυκό,καλή σου μέρα κορίτσι...μου φαίνεται τέλεια η βασιλόπιτα και πιστεύω να την δοκιμάσω!!!!! Καλό σου ταξίδι γλυκιά μου,καλές γιορτές να περάσεις....φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Φαίνεται πολύ αφράτη και έχει φουσκώσει υπέροχα!! Και του χρόνου Λιτσάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Λίτσα να περάσετε υπέροχα στις διακοπές σας!!!Η βασιλοπιτα σου φαινεται καταπληκτική θα την φτιαξω και γω!!Και του χρόνου με υγεία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. H βασιλόπιτα σου δείχνει θεϊκή! Φαίνεται πραγματικά τέλεια ψημένη και τόσο αφράτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλησπέρα.Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά με Υγεία.
    Φέτος αποφάσισα ν'αλλάξω συνταγή Βασιλόπιτας διαβάζοντας την δική σας πρόταση.Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε!Πολύ γευστική,αρωματική ,ευπαρουσίαστη και χωρίς πολύ κόπο.Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κορίτσια μου σας ευχαριστώ όλες!!
    Marilou πολύ χαίρομαι που σε έπεισα! Η αλήθεια είναι ότι ο κόπος είναι... ανύπαρκτος! Χαίρομαι και σ' ευχαριστώ, ελπίζω να τα ξαναπούμε! Αν έχεις μπλόγκ παρακαλώ να μου γράψεις ποιο είναι, γιατί στο προφίλ σου δεν φαίνεται!!
    Σας φιλώ όλες και σας εύχομαι ΚΑΛΑ ΚΑΛΗ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Στέλλα Χατζημιχάλη20 Δεκεμβρίου 2012 στις 2:20 μ.μ.

    Απλά θεική, δεν έχω λόγια για τη βασιλόπιτα!!!!! Μόλις την ξεφούρνισα, (δοκιμαστικά εν όψει πρωτοχρονιάς) και αμφιβάλλω αν θα μείνει μέχρι το βράδυ!!! Καλές γιορτές να έχεις (Δε με ξέρεις αλλά μάλλον ξέρεις την αδελφή μου, τη Μερόπη)
    Επόμενο task είναι τα macaron που καιρό ψάχνω μια συνταγή και λέω πάλι να σε εμπιστευτώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου χαίρομαι που σου άρεσε, κι εμείς την τρώμε για πρωινό χαχα.
      Καλή επιτυχία με τα macarons, όταν έχω χρόνο θα δοκιμάσω κι άλλες συνταγές! Βέβαια εσένα δε σε φοβάμαι, γιατί ξέρω ότι είσαι πολύ δυνατή στα γλυκά!
      Φιλιά στο αδερφάκι σου και καλές γιορτές!!

      Διαγραφή
  28. Καλή Χρονιά! Η βασιλόπιτα είναι κορυφαία! νομίζω οτι είναι λίγα τα ψωμιά της, τη βγάζει δε τη βγάζει μέχρι αύριο!! Θα καθιερωθεί λοιπόν. thanks for sharing

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Η βασιλόπιτα είναι μία αποτυχία!
    Την έψησα και παραπάνω χρόνο απ' όσο έπρεπε και παρόλα αυτά βγήκε άψητη τελείως, μούσκεμα!
    Την τρως και για πρωινό....τι να σε πω...περί ορέξεως...εμείς τι σου φταίμε????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλη Χρονια..έφτιαξα τη βασιλόπιττα...μυρωδάτη, μαλακή τέλεια..δεν ειχα κονιάκ και βανίλλια αλλά πρόσθεσα μονο ενα φλυτζάνι ρόδι..πολύ καλή. Εδωσα και στους γειτονες τέλεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Χαίρομαι που την φτιάξατε και σας άρεσε!
    Και λυπάμαι πολύ για όσους μπήκαν στη διαδικασία να την φτιάξουν και τελικά δεν πέτυχε.
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Λιτσα την ιδια συνταγη φτιαχνω εδω και χρονια.... ειναι η μονη που μου αρεσει τοοοσο πολυ ειναι αφρατη και μυρωδατη............

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!