Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

Το μαγικό μας σπίτι!

Πάντα μου άρεσαν τα μπισκοτόσπιτα. Και κάθε χρόνο δοκιμάζω άλλη συνταγή. Εντάξει, όχι κάθε χρόνο, τα τελευταία τρία.
Θα μου πείτε, γιατί δεν αγοράζω έτοιμο... Βρίσκω πολύ διασκεδαστική την όλη διαδικασία, το ίδιο και ο Φαίδωνας, ο οποίος δεν ξεκόλλησε από δίπλα μου! Επίσης, είναι απίστευτη η μυρωδιά την ώρα που ψήνονται όλα τα κομμάτια! Αν είχα χρόνο, θα έφτιαχνα ολόκληρο χωριό!



Η συγκεκριμένη συνταγή είναι πολύ εύκολη, η μόνη δυσκολία που συνάντησα ήταν στη συγκόλληση των τμημάτων του σπιτιού. Αυτό οφείλεται στο ότι μου λείπουν ο χρόνος και η υπομονή...

Για πάμε!

Υλικά

120 γρ μέλι
50 γρ ζάχαρη
50 γρ βούτυρο
μία πρέζα αλάτι
1 μέτριο αυγό
250 γρ αλεύρι
1 κουτάλι σούπας κακάο
1 κουταλάκι τσαγιού μπέικιν πάουντερ
1 κουταλάκι τσαγιού κανέλα
..................................................................
300 γρ ζάχαρη άχνη
1 ασπράδι αυγού
2-3 κουταλάκια τσαγιού χυμό λεμονιού
μπλε ή πράσινο χρώμα ζαχαροπλαστικής
ζαχαρωτά για να στολίσετε

Εκτέλεση

1. Σε ένα κατσαρολάκι ρίχνετε το μέλι, το βούτυρο, την ζάχαρη και το αλάτι και τα βάζετε στη φωτιά. Μόλις γίνουν ένα ρευστό μείγμα, το μεταφέρετε σε ένα μπολ και όταν κρυώσει προσθέτετε το αυγό και ανακατεύετε με σύρμα.
Στο μεταξύ έχετε κοσκινίσει και ανακατέψει το αλεύρι, με το κακάο, το μπέικιν και την κανέλα. Τα ρίχνετε κι αυτά στο μείγμα και ανακατεύετε με το χέρι μέχρι να δημιουργηθεί ένα ζυμάρι. Το βάζετε για 2 ώρες στο ψυγείο, χωρίς να το σκεπάσετε.



2. Αλευρώνετε λίγο την επιφάνεια στην οποία θα δουλέψετε το ζυμάρι (είναι πιο εύκολο να το μοιράσετε σε δύο κομμάτια).  
Το ανοίγετε με πλάστη και κόβετε τα τμήματα του σπιτιού (εγώ τα είχα κόψει αρχικά σε χαρτί, για να μην μετράω το ζυμάρι...)
σκεπή: 2 κομμάτια 10x25 εκ
τοίχοι: 2 κομμάτια 6x20 εκ, κόβετε και παράθυρα 3x3 εκ ή και σε σχήμα αστεριού (με ένα μαχαιράκι)
πρόσοψη και πίσω μέρος: 2 κομμάτια 12x12 εκ. Στο ένα κόβετε και την πόρτα 5x3 εκ, ανοίγετε κι εδώ παράθυρα σε σχήμα αστεριού
καμινάδα: 4x4 εκ
Επίσης κόβετε 2-3 έλατα.
Εμένα μου περίσσεψε ζυμάρι και έκοψα αστεράκια, τα οποία ο Φαίδωνας εξαφάνισε σε χρόνο μηδέν! Νόστιμα!
Τοποθετείτε τα τμήματα σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί και τα ψήνετε στους 200 βαθμούς (175 στον αέρα) για 8-10 λεπτά.
Το σπίτι σας θα μοσχομυρίσει Χριστούγεννα... 

Αριστερά: άψητα   /  Δεξιά: ψημένα

3. Κοσκινίζετε την άχνη και την ανακατεύετε με το ασπράδι και το χυμό λεμονιού.
Αν θέλετε χρωματίστε ένα μέρος της ζύμης με μπλε ή πράσινο χρώμα ζαχαροπλαστικής. Με το λευκό μείγμα κολλάτε μεταξύ τους όλα τα κομμάτια. Αρχικά τους τοίχους (περιμένετε να στεγνώσουν) κι έπειτα τη σκεπή. Έπειτα κολλάτε την πόρτα και την καμινάδα. 
Με ένα πινέλο βάφετε όλο το σπίτι (εκτός τη σκεπή) με το χρωματισμένο μείγμα. Στην σκεπή ρίχνετε από το λευκό μείγμα (δημιουργείστε σταλακτίτες) να μοιάζει χιονισμένη και στα τελειώματα κολλάτε ζαχαρωτά.


Απλώνετε λίγο από το μείγμα και στα έλατα.
Με τρία μεγάλα ζαχαρωτά (marshmallows) τα οποία κολλάτε μεταξύ τους, φτιάχνετε έναν χιονάνθρωπο.


Τέλος, στολίστε το σπίτι όπως θέλετε και σας αρέσει, τοποθετείστε γύρω του τα έλατα και τον χιονάνθρωπο, πασπαλίστε τα όλα με άχνη και έτοιμο το μαγικό σπιτάκι σας!  


Φτιάξτε το!
Τα παιδιά σας θα το διασκεδάσουν σίγουρα, ενώ εσείς, με καμάρι θα λέτε σε όσους το θαυμάζουν: "εγώ το έφτιαξα"!

Καλή και δημιουργική εβδομάδα!!


Επισκεφθείτε το "Home" στο facebook http://www.facebook.com/pages/Home-is-where-your-story-begins/225452127497286

32 σχόλια:

  1. Καλημέραααα!!! Όλως τυχαίως κι εμείς φτιαξαμε χτες το απόγευμα το ζαχαροσπιτάκι μας,το οποίο μας έκαναν δώρο έτοιμο-ψημένο,αλλά και πάλι μας πήρε τόόόόση ώρα για να κολλήσουμε τους τοίχους.... Δεν τό'χω με την στατικότητα...!
    τελικά έφτιαξα καραμέλα και τα κόλλησα στο λεπτό (ήμουν ένα βήμα πριν αρπάξω το glue gun μου!!!)
    Πάντως τα μικρά ξετρελλάθηκαν! Στην πραγματικότητα φτιάξαμε δύο γιατι ήταν και τα ξαδερφάκια μας μαζι και οοοολα μαζί διακόσμησαν τις σκεπές πριν τις κολλήσω στα σπιτάκια. Φτιάξαμε και λιγο κήπο με πρασινο γλασσο,θα τον διακοσμήσουμε σήμερα με ελατα και ...ωραια ιδεα ο χιονανθρωπος! (μπορω να την κλέψω?θα ενθουσιαστουν!)
    Φυσικά θα γίνει σχετική ανάρτηση κι απο μένα τις επομ.μέρες!
    Καλές γιορτές Φραουλίτσα!!! ;ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα φραουλιτσακι μου γλυκο!
    θα σε σκοτωσω ολο το σκ εφτιαχνα τα μπισκοτα σου που γιναν αναρπαστα..τωρα με πριζωσες και με το μπισκοτοσπιτο...αχχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λιτσάκι μου, γεια στα χεράκια σου!!!!!!! Τι τέλειο που είναι!!!!!!!! Το θαυμάζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κοριτσι καλημερα και καλη βδομαδα..ειναι πανεμορφο και πεντανοστημο το ξερω..και το φως στη μεση ειναι πραμα..πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είσαι απίστευτη!Γεια στα χεράκια σου και στα παιδάκια σου που το χαίρονται!
    Μα πες μου,θα το φάτε?Ή είναι μόνο για να το καμαρώνετε?Εγώ δε θα μπορούσα να το χαλάσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πράγματι ΜΑΓΙΚΟ & ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ!!!
    μ άρεσε πολύ η δική σου εκδοχή Λιτσάκι, και του Χρόνου και με τον μπόμπιρα βοηθό (αυτόν του τζακιού!)
    Φιλάκια και καλή δημιουργική συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ το ήξερα με μπισκότα αλλά αυτό είναι πολύ πιο ωραίο!!! Συγχαρητήρια σε εσένα και στον φοβερό βοηθό σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι όμορφο σπιτάκι!!! Σε ευχαριστούμε για τις οδηγίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ουάου....με έστειλες μικρή!!! Εσύ είσαι εκτός συναγωνισμού τελείως..Είναι υπέροχο!!!! Ζηλεύωωωω και δηλαδή αν είχες περισσότερο υπομονή και χρόνο που λες ότι σου λείπουν τι άλλο θα έκανες....Απορώ δηλαδή!!!!Τέλειο τέλειο...περήφανη!...η μαμά θα πάθαινε παράκρουση... Η φώτο με τα χεράκια του Φαιδωνή στις καραμέλες τέλεια...μου έρχεται να ορμήξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. φανταστικο!!! τελειο!!! εκπληκτικο!!!!!

    και εκεινα τα μικρα χερακια σημαντικη βοηθεια!!!!

    μπραβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αα...τέλειο το ζαχαροσπιτάκι σου..αλλά εγω θα προτιμούσα να το φάω πριν το συναρμολογήσω..χαχα
    υ.γ.έφτιαξα τα μπισκοτάκια-καρδούλες-που είχες σε προηγούμενη ανάρτηση και ήταν τέλεια!!ευχαριστώ για τη τέλεια συνταγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τέλειο!! :)

    Καλή εβδομάδα κοπέλα μου!!
    Φιλάκια Πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν εχω δοκιμασει να φτιαξω ποτε. Κι εμενα μου αρεσουν τα μπισκοτοσπιτα. Αν βρω χρονο ισως κανω μια αποπειρα φετος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΓΛΥΚΟ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΣΑΣ!!!!!!!ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!
    ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δημιουργείς!
    Και δημιουργείς γλυκές, μυρωδάτες, οικογενειακές, αναμνήσεις για το μέλλον στα παιδιά σου.
    Εύγε FraouLitsa μου!

    Καμαρώνω κι εγώ για πάρτη σου!

    * Μεγάλα, άσπρα marshmallows, πού βρήκες;
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΛΙΤΣΑ ΜΟΥ ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!! ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΦΤΙΑΞΕΣ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ!!!!!!!!! ΟΛΟ ΓΛΥΚΑ ΕΙΝΑΙ!!!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τέλειο!!!!!!!!!!!!!!!!!!Καλά,η πόρτα με τα ζαχαρωτά όλα τα λεφτά!!!Πανέμορφο!!!!!Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μα πόσο καταπληκτικοί είστε? φοβερή κατασκευή, φαντάζομαι μυρωδιές, χρώματα, παιδικά χεράκια, ζαχαρωτά... πο πο απόλαυση !! κι εγώ θα κάνω σήμερα, αλλά αγόρασα το κουτί με τα μπισκότα και θα τα κολλήσω μόνο ;) φιλάκια **

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Είναι υπέροχο!! Πολλές φορές το έχω σκεφτεί αλλά δεν το έχω τολμήσει!! Κρατάω τη συνταγή και βλέπουμε....
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. καλημέρα!τι όμορφο σπιτάκι!πόσο χαίρομαι που σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τη συνταγή δεν τη γράφω καθώς θα αυτοσχεδιάσω με μία που έχω για μπισκότα..... συνταγή για γλάσο έχω (είχα φτιάξει παλιότερα σπιτάκια με μπισκότα Πτι-μπερ).
    Το μόνο που έγραψα είναι οι διαστάσεις του σπιτιού...... Θα το φτιάξω, ίσως την άλλη εβδομάδα, και θα το αναρτήσω στο ιστολόγιο μου να μου πεις εντυπώσεις.
    Το δικό σας απλά σκίζει!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μοιάζει σαν το σπιτάκι του Χάνσελ και της Γκρέτελ!! Παραμυθένιο!!

    Πέρασε μια βόλτα απ'το σπιτάκι μου (http://amaryllis-femme.blogspot.com) σε περιμένει ένα βραβείο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κορίτσια σας ευχαριστώ πολύ! Λυπάμαι που δεν απαντάω σε καθεμιά ξεχωριστά, αλλά τα παιδάκια μου, δεν μου αφήνουν και πολλά περιθώρια...
    Όσες το σκέφτεστε... τολμήστε να το φτιάξετε, αν δεν πετύχει θα το φάτε χεχεχε.
    Χαίρομαι που κάποιες φτιάξατε ήδη τα σοκολατομπισκότα και σας άρεσαν. Ελπίζω να προλάβω να κάνω κι άλλα!
    Και για ν΄απαντήσω σε κάποιες ερωτήσεις:
    vailie φυσικά μπορείς να φτιάξεις τον χιονάνθρωπο, γι αυτό τα μοιράζομαι μαζί σας κι ελπίζω να σας αρέσουν!! Θα χαρώ!
    Z. μου, τα marshmallows τα πήρα από αυτά τα κιόσκια που την στήνουν έξω από εμπορικά και πουλάνε σε γυάλες όλων των λογιών τα ζαχαρωτά. Θα βρεις σίγουρα και σε πολλά σχέδια!!
    Mama EL θα το δω οπωσδήποτε και το δικό σας, καλή επιτυχία!
    Και τώρα σας αφήνω γιατί βλέπω ότι έχω βραβειάκι από την aMaryllis και τρέχω να το παραλάβω.
    Πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τι δημιούργησαν μαμά και γιός;;;Είστε καλλιτέχνες!!
    Και εγώ λατρεύω την μυρωδιά του σπιτιού από τα φουρνίσματα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. το μαγικό σας σπίτι με ξετρέλανε!!είναι απο τα ομορφότερα που έχω δεί!!αχ πάρα πολύ γλυκό(όνομα και πράγμα χιχιχιχι)!!!!!!!!!!!!!!!!συγχαρητήρια!!!και χίλια ευχαριστώ που στηρίζεις τον μπέμπη μας!!είσαι πολύ ευγενική!!πολλά γατοφιλάκιαααααα!!!!!!!!!!!!!!μιαααααααααααααου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. πολύ ωραίες ιδέες...σήμερα ανακάλυψα το blog σου και μ αρεσει πολύ!!!
    σε κάνω follow αμεσως..
    kisses
    http://lenasfavoritesthings.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ευχαριστούμε πολύ ,σκέφτομαι κι εγώ να φτιάξω φέτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. πανεμορφο!!!!!!!!!καταπληκτικο!!!!!!Ενθουσιαστηκα!!!!!!Λεω να το προσπαθησω!!!!Φιλακια!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Γλυκιά Φραουλίτσα μόνο μπράβο σου αξίζουν!!!!!Και δεν έχεις και χρόνο!!!!!ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ΤΙ ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΣΠΙΑΚΙ ΣΟΥ ΛΙΤΣΑ ΜΟΥ!!!!!!!!!!1
    ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΙΝΩ ΓΙΑΓΙΑ ΘΑ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΜΟΥ!!!!!!!!!!!
    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΙΑ Η ΜΕΡΑ ΑΥΤΗ!!!!!!!!!!
    ΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑ!!!!!!!!!
    ΕΛΑΤΕ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΛΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΣΤΙΣ 16 17 18 ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!
    ΘΑ ΧΑΡΩ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Σου έγινε πανέμορφο!!!! Εγώ δε θυμάμαι ποια συνταγή έκανα πέρυσι, αν την ξαναβρώ θα φτιάξω πάλι....κι αν προλάβω βέβαια! Μ' αρέσει πολύ το μπλογκ σου σε όλα τα επίπεδα! Σε ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου στο διαγωνισμό, σου εύχομαι καλή τύχη και καλές γιορτές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!