Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

Κέικ με κακάο

Η σοκολάτα και το κακάο στα γλυκά δεν είναι η αδυναμία μου, εκτός και αν συνδυάζεται με κάτι λευκό. Ας πούμε με κρέμα ζαχαροπλαστικής, σαντιγί, παντεσπάνι με άρωμα βανίλιας ή επίσης με διάφορα φρούτα. Ακόμη και οι συνταγές που παρουσιάζω κατά καιρούς στο blog, σπάνια είναι απόλυτα σοκολατένιες. Με άλλα λόγια, όσο κι αν ψάξετε, "μαύρο" γλυκό εδώ μέσα δεν θα βρείτε!. Από σήμερα όμως αυτό αλλάζει.
Ας πάρω τα πράγματα από την αρχή. Μετά από ένα οικογενειακό meeting, αποφασίσαμε (κυρίως εγώ με τα παιδιά), να δοκιμάζουμε κάθε εβδομάδα μία νέα συνταγή για κέικ. Έτσι δεν θα βαρεθούμε τις αγαπημένες μας γεύσεις, αλλά θα προσθέσουμε κι άλλες αγαπημένες στη λίστα μας.
Εντάξει, αυτά που είναι πρώτα στη λίστα των αγαπημένων, είναι το μαρμπρέ και το κέικ με άρωμα πορτοκαλιού. Αλλά αυτό της προηγούμενης εβδομάδας, έγινε επίσης ένα από τα αγαπημένα μας και ειλικρινά, η επιτυχία του ήταν μεγαλύτερη από όσο περίμενα. Μάλιστα ο Ανδρέας, προς μεγάλη μου έκπληξη, δήλωσε ότι του άρεσε περισσότερο κι από τα προηγούμενα.
Για αυτή την εβδομάδα λοιπόν, επέλεξα κάτι σοκολατένιο ή πιο σωστά, κάτι με μπόλικο κακάο. Πέτυχα τη συνταγή σε ένα περιοδικό και αυτό που με κέρδισε, ήταν ότι είναι πράγματι πανεύκολη! Όχι γιατί δεν μου αρέσει να αφιερώνω χρόνο στη ζαχαροπλαστική, αλλά η φορτωμένη καθημερινότητα δεν μου αφήνει και πολλά περιθώρια. Μόνο τα Σαββατοκύριακα αφιερώνω όσο χρόνο επιθυμώ, όπως επίσης και σε ξεχωριστές περιστάσεις, για παράδειγμα, στα γενέθλια των αγοριών.
Και για να καταλάβετε τι εννοώ όταν λέω εύκολο, συνεχίστε την ανάγνωση...

Υλικά:

250 γρ καστανή ζάχαρη
335 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
3 κουτ. γλυκού μπέικιν
50 γρ κακάο σε σκόνη - άγλυκο

170 γρ βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
2 μέτρια αυγά
375 ml γάλα

Εκτέλεση:

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς (αντιστάσεις).
Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια μακρόστενη φόρμα.
Λοιπόν, τα τέσσερα πρώτα υλικά είναι οι σκόνες. Τις ανακατεύουμε όλες μαζί σε ένα μεγάλο μπολ κι έπειτα ρίχνουμε τα υπόλοιπα τρία υλικά - τα υγρά. Ανακατεύουμε καλά με το μίξερ (αν θέλετε να κάνετε μπράτσα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο το σύρμα) και ρίχνουμε το μείγμα στη φόρμα.
Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου 60 λεπτά.
 Όποιος επιθυμεί, λιώνει κουβερτούρα σε μπεν μαρί και περιχύνει με αυτή το έτοιμο κέικ. Εγώ προτίμησα να μην το κάνω. 


Tip: το αλεύρι και το μπέικιν δεν τα κοσκίνισα. Κοσκίνισα μόνο το κακάο, γιατί είχε σβόλους και ήθελα να απλωθεί ομοιόμορφα στο μείγμα.


Η πρώτη φωτογραφία, βγήκε αμέσως μόλις το έβγαλα από το φούρνο, αχνιστό και μυρωδάτο.



Είναι πολύ νόστιμο, με υγρή υφή και εγώ αγαπώ τα ελαφρώς "υγρά" κέικ και όχι εκείνα που είναι εντελώς στεγνά και ξεροψημένα.
Βέβαια, δεν είχε την απήχηση που είχαν τα προηγούμενα. Φαίνεται πως ο Ορφέας έμοιασε στην μαμά, αφού μου ξεκαθάρισε, ότι το προηγούμενο του άρεσε περισσότερο από αυτό το "μαύρο".


Δεν πειράζει, τιμήθηκε από εμάς τους υπόλοιπους (μ' αρέσει που δεν αγαπάω τη σοκολάτα...). Εγώ πάντως θα έπρεπε να σφραγίσω το στόμα μου και γενικώς να τιμώ μόνο σαλάτες, φρούτα και γιαούρτια. Ε, η αλήθεια να λέγεται! 
Αλλά νέα συνταγή και να μην τη δοκιμάσεις γίνεται; Αμ δεν γίνεται!
Αν και τώρα που το σκέφτομαι, περιέχει καστανή ζάχαρη και άγλυκο κακάο. Σιγά το πράγμα! Κάτι αυγά, κάτι βούτυρα δεν είναι άξια λόγου...


Λοιπόν, πρέπει όμως να μπούμε σε τάξη φίλοι μου και απευθύνομαι κυρίως σε εσάς (εμάς), που σας (μας) βασανίζουν όλα εκείνα που πρέπει να κοπούν. Το φαγητό, τα γλυκά, τα ποτά, το τσιγάρο, τα ξενύχτια. Όχι τίποτε άλλο, θα ανοίξει ο καιρός και θα πρέπει να βγουν στη φόρα εκείνα τα όμορφα και ελαφριά ανοιξιάτικα ρουχαλάκια, με τα όμορφα χρώματα. Και μαζί με τα όμορφα ρουχαλάκια θα βγουν σε κοινή θέα και όλα τα υπόλοιπα που μας βασανίζουν... Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε.
Μη σας ξεγελάει η βροχή των τελευταίων ημερών. Εγώ βλέπω τα πρώτα φιντανάκια που πετάχτηκαν και τα μπουμπούκια που περιμένουν ν' ανθίσουν!


Έρχεται φίλοι μου η άνοιξη. Κοντεύει!
Κάλο Σαββατοκύριακο

Litsa


 Επισκεφθείτε το "Home"  στο facebook

8 σχόλια:

  1. Καλημέρα!
    Από όταν αρχισε να τρώει στερεές τροφές η ταλιμπανούλα φτιάχνω κεικ κάθε εβδομάδα, τώρα που είναι και ο μαχαραγιός στο πλάνο φτιάχνω πολλές φορές και δυο κέικ μέσα στην εβδομάδα ή ενα κέικ και μπισκότα! Η σοκολάτα και το κακάο δεν λείπουν ποτέ από τα κέικ μας, αλλά ομολογώ ότι ενώ έχω κάνει απειρες φορές παρόμοια συνταγή δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ καστανή ζάχαρη. Επίσης βλέπω οτι αυτό έχει λιγότερο βούτυρο και περισσότερο γάλα (το διευκρινίζω και για εσένα, να μην έχεις τύψεις αν και κατά την γνώμη μου μια χαρά είσαι). Ο συνδυασμός καστανής ζάχαρης+περισσότερο γάλα-λιγότερο βούτυρο μου φαίνεται πολύ δελεάστικος για τα πιτσιρίκια επομένως θα τιμήσω την συνταγή σου άμεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα εγώ αγαπώ σοκολάτα !! Φαίνεται νόστιμο, χωρίς περιττές θερμίδες και κυρίως εύκολο!! Θα δοκιμαστεί πάραυτα! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φαίνεται πολύ λαχταριστό και εμείς στο σπίτι μας λατρεύουμε τη σοκολάτα!!! Θα το δοκιμάσω σίγουρα!!!!
    Βάσω, η Μαμά Πρωτάρα.. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φαίνεται υπέροχο και τόσο λαχταριστό! Χμμμ έχω καιρό να φτιάξω κέικ, μάλλον θα το τιμήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εμεις παλι αγαπάμε τη σοκολατα... Τα κεικ ομως επειδη σπάνια τελειωνουν στο σπιτι αποφευγω να τα κανω.. με εξαιρεσεις βεβαια.. Παρολαυτα την κραταω Λιτσακι γιατί είναι πολυ εύκολη και πολυ πιο υγιεινη από κατι αλλες.. πολλα φιλια και καλο Σαββατοκυριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν αντιστέκομαι σε κάθε τι σοκολατένιο! Φαίνεται υπέροχο το κέικ σας, υγρό όσο πρέπει! Ευχαρίστουμε για τη συνταγή! Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα υγρά κέικ είναι κόλαση! Πολύ ωραίες φωτογραφίες Λίτσάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το κεικ σου φαινεται κόλαση. Κι ενω η αδερφουλα σου μας μιλαει για αυτοσυγκρατηση και υγειες σωμα , τσουκ ερχεσαι εσυ με τα λαχταριστα σου κεικ. Και δεν φτανει αυτό μας δινεις και την συνταγή. Τώρα φταιω εγώ να το δοκιμάσω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!