Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Τσουρεκάκια δίχως μαγιά

Τζα! 
Τι που είμαι; Εδώ, εδώ ντε! Έχω να ανεβάσω ανάρτηση τέσσερις μήνες και 27 ημέρες, αλλά ποιος μετράει;

Το φετινό καλοκαίρι ήταν μεγάλο και ξέγνοιαστο και η αλήθεια είναι ότι στο διαδίκτυο έμπαινα μόνο για ν' ανεβάσω φωτογραφίες στο instagram. Έκοψα κάθε επαφή σχεδόν με το blog και το facebook, ενώ η επιστροφή στην Αθήνα ήταν φορτωμένη με τις προ- και μετασχολικές διαδικασίες και υποχρεώσεις. Μ' αυτά και μ' αυτά ο χρόνος για blogging ήταν ανύπαρκτος... Η ανάρτηση μιας φωτογραφίας όμως στο instagram, στάθηκε η αφορμή για τη σημερινή μου ανάρτηση και είμαι πολύ χαρούμενη γι αυτό. Πολύ! 

Την προηγούμενη Κυριακή λοιπόν, έφτιαξα τα αγαπημένα μου ψωμάκια με γλυκιά ζύμη, τα οποία έφτιαχνε η μαμά μου και θυμίζουν τσουρεκάκια. Τα δεκάδες μηνύματα και σχόλια που έλαβα από μαμάδες και φίλες στο instagram, με έβαλαν στη διαδικασία που βρίσκομαι αυτήν τη στιγμή κι έτσι μοιράζομαι μαζί σας την αγαπημένη μου συνταγή.
Τσουρεκάκια δίχως μαγιά τα έλεγε η μαμά μου και είναι η τέλεια λύση για σχολικό σνακ ή για συνοδευτικό του ζεστού σας ροφήματος.


Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς.

Υλικά για περίπου 20 τεμάχια (2 φουρνιές):
3 μεγάλα αυγά (ή 4 μεσαίου μεγέθους)
1 φλιτζάνι ζάχαρη 
1 φλιτζάνι σπορέλαιο
250γρ στραγγιστό γιαούρτι
2 κάψουλες βανίλιας
2 φακελάκια baking powder
λίχο μαχλέπι σπασμένο ή σε μορφή σκόνης
μία κουταλιά σούπας τριμμένη φλούδα πορτοκαλιού (προαιρετικό)
800-900γρ αλέυρι για όλες τις χρήσεις (όσο χρειαστεί μέχρι να δέσει η ζύμη σας)

1 επιπλέον αυγό και λίγα αμύγδαλα φιλέ για την επιφάνεια των τσουρεκιών

Εκτέλεση:
Χτυπάμε καλά τα αυγά με τη ζάχαρη ν' αφρατέψουν και έπειτα προσθέτουμε το λάδι και το γιαούρτι.
Ανακατεύουμε σε μπολ όλες τις σκόνες και τις προσθέτουμε στο μείγμα με τα αυγά. Ζυμώνουμε με τα χέρια και ρίχνουμε (αν χρειάζεται) επιπλεόν αλεύρι, μέχρι να γίνει η ζύμη μας μαλακή, προσοχή όμως μην το παρακάνουμε και σφίξει πολύ η ζύμη!
Σχηματίζουμε μπαλάκια ίσου μεγέθους και τα τοποθετούμε σε ταψί (καλυμμένο με χαρτί ψησίματος). Τα πατάμε ελαφρώς από πάνω και αλείφουμε την επιφάνειά τους με το χτυπημένο αυγό. Πασπαλίζουμε με λίγα αμύγδαλα φιλέ.


Τοποθετούμε το ταψί σε προθερμασμένο φούρνο και ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου 20 λεπτά, μέχρι να πάρει όμορφο χρώμα η επιφάνειά τους.
(Αφού ψηθεί η πρώτη φουρνιά, βάζουμε στον φούρνο και το δεύτερο ταψί).


Εννοείται ότι ζεστά τρώγονται τρία τρία κι όπως καταλαβαίνετε... τους έχω μεγάλη αδυναμία. Εμείς τα προτιμάμε μαλακά και σχετικά νωπά στο εσωτερικό τους, οπότε δεν τα ψήνω για πολλή ώρα (αν και μέχρι να μάθω τον φούρνο και τη σωστή ποσότητα του αλευριού, είχα και κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες χοχο).
Φυσικά είναι απολαυστικά ακόμη κι όταν κρυώσουν, ενώ τα πρωινά ταιριάζουν τέλεια με την σπιτική μας μαρμελάδα! 
Όταν πια κρυώσουν, μην ξεχάσετε να τα αποθηκεύσετε σε ένα μεγάλο τάπερ με καπάκι ή σε σακούλα, για να μην ξεραθούν και "στεγνώσουν".


Τώρα που το Σαββατοκύριακο είναι μπροστά μας, ελπίζω να τα φτιάξετε κι εύχομαι ειλικρινά να σας πετύχουν και να τα απολαύσετε!! 

Όσο για εμένα... θα επανέλθω σύντομα! Ήταν να γίνει η αρχή και τώρα που επιτέλους τα κατάφερα, θα επανέλθω με εικόνες καλοκαιρινές, αλλά και φθινοπωρινές διακοσμήσεις!
Ως τότε να περνάτε όμορφα και να έχετε ένα υπέροχο Παρασκευοσαββατοκύριακο!

Μου λείψατε φίλοι αγαπημένοι ❤

Litsa

4 σχόλια:

  1. Ε μα επιτέλους βρε λίτσακι μας ελειψες ❤️��

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αισθητή η απουσία σου τόσο καιρό....ελπίζω η επόμενη σου δημοσίευση να είναι πιο σύντομη....τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα!!! Τί ωραία συνταγή που μοιράστηκες μαζί μας! Είμαι φαν του τσουρεκιού και μου αρέσει αυτή η γρήγορη εκδοχή! Καλό σου Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέλεια, Λίτσα μου! Χαίρομαι που σε ξεσηκωσαμε και επέστρεψες δημιουργική και νόστιμη!!!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!